آرشیو چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۲۳
داخلی
۳

گزیده اخبار

پوتین: نیروگاه بوشهر تا شهریورماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت

«ولادیمیر پوتین»، نخست وزیر روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، بهره برداری از نیروگاه بوشهر تا شهریورماه انجام خواهد شد. به گزارش ایرنا، پوتین در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» در استانبول پیرامون دیدگاه کشورش درباره مسئله هسته ای ایران نیز گفت: روسیه بر حق استفاده صلح آمیز کشورها از انرژی هسته ای تاکید دارد. وی تاکید کرد که اگر تصمیمی قرار است در شورای امنیت اتخاذ شود، این مسئله نباید مردم ایران را با دشواری مواجه سازد.

سفر متکی به ایرلند

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته به منظور انجام یک دیدار رسمی از جمهوری ایرلند عازم دوبلین پایتخت این کشور شد. منوچهر متکی در این سفر با همتای خود و دیگر مقامات این کشور درباره راه های ارتقای سطح روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.

نامه رئیس کمیته حقوق بشر مجلس به سازمان ملل

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و روسای کمیسیون های حقوق بشر پارلمان ها خواستار اعزام گروه های ویژه برای نجات مردم غزه شد. به گزارش ایرنا، «فاطمه آلیا» در این نامه با اشاره به حمله به کاروان آزادی از آنها خواست تا در این زمینه تصمیمی بموقع و تاثیرگذار بگیرند تا جامعه بشر شاهد محاکمه و مجازات رژیم صهیونیستی و دفاع جدی از مردم مظلوم و بی دفاع باشند