آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
ورزش
۲۴

تکرار دوپینگ ایران را برای همیشه محروم می کند

وزنه برداری را پاک کنید

رییس فدراسیون بین المللی وزنه برداری هشدار داد ایران برای اینکه بتواند در صحنه وزنه برداری جهان حضور داشته باشد باید به طور جدی با پدیده دوپینگ مقابله کند، در غیر این صورت احتمال محرومیت همیشگی برای کشورمان وجود دارد.

تاماش آیان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری مهر به رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان اشاره کرد و گفت: ایران باید به طور سفت و سخت به جنگ دوپینگ برود در غیر این صورت با محرومیت همیشگی مواجه می شود. آیان ادامه داد: ما به طور جدی با پدیده شوم دوپینگ مبارزه می کنیم و متخلفان باید در خصوص رفتار خود پاسخگو باشند. فکر می کنم تکرار دوپینگ برای ایران، یک تراژدی بزرگ به همراه داشته باشد. وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من دوپینگ در ایران به مربیان باشگاه ها برمی گردد که اطلاعی از مواد آنابولیک استروئید ندارند. مدیریت وزنه برداری ایران از دوپینگ بااطلاع است و این باشگاه ها هستند که باید به علم روز جهان مسلح شوند.

تاماش آیان در پایان در خصوص وزنه برداری ایران گفت: ایران به لحاظ وزنه برداری، کشور مستعدی است و می تواند وزنه برداران خوبی را به این رشته تقدیم کند به شرطی که توجه جدی به موضوع دوپینگ داشته باشد.

در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان، نمایندگان 53 کشور جهان در «یونیورسیاد اسپورتس هال» صوفیه بلغارستان شرکت دارند. ایران با سه وزنه بردار در این رقابت ها حضور یافته است