آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بازار دیجیتال
۲۵
از آن سو

800 میلیون دلار درآمد فیس بوک در سال گذشته

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه «نیویورک دیلی» به نقل از دو منبع موثق مجزا، شرکت فیس بوک که بخش اصلی فعالیت اقتصادی آن بر مبنای انتشار آگهی های تبلیغاتی صورت می گیرد، در سال گذشته میلادی 800 میلیون دلار درآمد کسب کرد، البته این منابع اعلام کردند که در کنار این درآمد، سود خالص به دست آمده از فعالیت های فیس بوک در سال گذشته کمتر از پیش بینی های صورت گرفته بود.

به گزارش systemgroup اقداماتی که «مارک اندرسن» (Mark Andreessen) مدیر داخلی فیس بوک اوایل سال گذشته انجام داده بود باعث شد تا کارشناسان درآمد فروش آگهی ها در این شبکه اجتماعی در سال گذشته را 500 میلیون دلار وجه نقد برآورد کنند.

شرکت فیس بوک که صاحب بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان است و بیش از نیم میلیارد مشترک دارد، فعالیت خود را شش سال قبل آغاز کرد و در این مدت نشان داد که تمایل چندانی به انتشار جزئیات فعالیت های مالی خود ندارد. با این وجود، «مارک زوکربرگ» (Mark Zuckerberg) مدیرعامل فیس بوک همواره بر این اصل تاکید داشته که فرآیند ورود سهام این شرکت به تالار بورس هنوز به درستی مشخص نشده است. زوکربرگ طی گفت وگویی با روزنامه وال استریت در مارس سال جاری اعلام کرد که سهام فیس بوک با سرمایه ای بالغ بر 35 تا 40 میلیارد دلار احتمالادر سال 2011 به صورت عمومی عرضه می شود که این رقم بر اساس ارزش دلار تغییر می کند. لازم به ذکر است که گوگل نخستین بار با سرمایه 27 میلیارد دلاری وارد بازار بورس شد.