آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بازار دیجیتال
۲۶

کسب درآمد کاربران از تصاویر ارسال شده در فلیکر

فلیکر گزینه جدیدی را به کاربرانش ارائه می کند که به آنها امکان می دهد از فروش تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این سایت به آژانس عکسGetty Images، درآمد کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان، 40 میلیون عضو سایت فلیکر این فرصت را یافته اند تا از تصاویری که به این سایت متعلق به یاهو ارسال کرده اند، درآمد کسب کنند.Getty Images که یکی از بزرگ ترین آژانس های عکس و فتوژورنالیسم جهان است به مدت دو سال از بیش از صد هزار عکس گرفته شده توسط عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای که به این سایت ارسال شده بودند،

استفاده کرد.اما اکنون در روی تمامی کاربران فلیکر باز شده، زیرا Getty از این منبع حاوی چهار میلیارد عکس بهره می گیرد. فلیکر و Getty درباره نرخ واقعی این عکس ها اظهارنظر نکرده، اما گویا نرخ هر تصویر از 150 تا 240 دلار آمریکا متغیر خواهد بود.

این توافق گسترش دهنده توافق قبلی بین طرفین است که در سال گذشته بسته شده بود و تحت آن، Getty Images آرشیوی از عکس های حرفه ای و نیمه حرفه ای ارسال شده در فلیکر ایجاد کرد. این تصاویر سپس به مشتری های تجاری فروخته می شدند و عکاسان برای تصاویری که مورد استفاده قرار گرفته بودند، نرخ معمول را دریافت می کردند.