آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

رشد فروش خودرو در ماه مه

در ماه مه سال 2010 میلادی فروش خودرو در بازار چین رشد کرد. طبق گزارش های موجود در این ماه 885 هزار و 800 دستگاه خودرو در کشور چین فروخته شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 25 درصد رشد داشته است.

رییس اتحادیه صنعت خودروی کشور چین می گوید: نرخ رشد فروش خودرو در چین در ماه مه سال جاری کمترین نرخ طی دو سال گذشته بوده است و این نشان می دهد که بازار خودروی این کشور در جهت اشباع شدن گام بر می دارد.

وی با اشاره به رشدهای بالای فروش در این کشور در دو سال گذشته گفت: تقاضای خودرو در بازار چین با سرعت رشد کرد و سبب شد تا چین به بزرگ ترین بازار خودروی دنیا تبدیل شود، ولی به تدریج بازار به سمت تثبیت شدن پیش می رود.

نمایشگاه دیترویت، نماد اقتدار

رییس مرکز برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت در آمریکای شمالی اعلام کرد که نمایشگاه دیترویت نشان دهنده قدرت صنعت خودروسازی آمریکا بعد از خروج از بحران اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که نمایشگاه دیترویت در فاصله روزهای 10 تا 23 ماه ژانویه سال 2010 میلادی برگزار خواهد شد، گفت: در دو سال گذشته صنعت خودروسازی آمریکا آسیب بزرگی متحمل شد، ولی به تدریج در مسیر بازسازی گام برمی دارد. در ماه های اخیر فروش خودرو در آمریکا رشد زیادی داشته است و انتظار می رود این روند در ماه های آتی نیز ادامه داشته باشد. پیش از بحران اقتصادی، آمریکا بزرگترین بازار خودروی دنیا بود، ولی هم اکنون بعد از چین در جایگاه دوم قرار گرفته است.

کاهش فروش خودرو در اروپا

در ماه مه سال 2010 میلادی فروش خودرو در بازار اروپا با کاهش 8 درصدی همراه بود.

طبق گزارش های موجود، بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی عامل اصلی کاهش فروش خودرو در این اتحادیه اعلام شده است. با وجود این مساله در ماه مه سال جاری میلادی فروش خودروهای تولید رنو در بازار اروپا با افزایش 12 درصدی روبه رو بوده است. رنو که برنده اصلی بازار خودرو اروپا نام دارد در ماه مه توانست به عنوان پرفروش ترین خودروساز اروپایی در بازار داخلی معرفی شود. بیشترین نرخ فروش خودروهای رنو در ماه مه در بازار انگلیس بود. آمارها نشان می دهد فروش این خودرو در ماه مه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 107 درصد رشد داشته است.