آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بانک و بیمه
۱۳

پرداخت خسارت 5/1میلیون تومان بدون کروکی از اول تیرماه امسال اجرا می شود

شرکت های بیمه، خسارت مالی حوادث رانندگی را تا سقف 15 میلیون ریال بدون کروکی پلیس از اول تیر ماه پرداخت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس تفاهم نامه همکاری بین راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت های بیمه خسارت مالی حوادث رانندگی را تا سقف 5/1 میلیون تومان بدون کروکی پلیس از اول تیر 1389 پرداخت می کنند.

پرداخت خسارت مالی حوادث رانندگی تا سقف پیش بینی شده در قانون در راستای اجرای ماده 18 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث، از جمله ضرورت کنترل بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری و متوقف کردن وسایل نقلیه ای که بیمه نامه اجباری شخص ثالث نداشته باشند، اجرا می شود.

بر اساس ماده (18) قانون اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث، در حوادثی که فقط منجر به خسارت مالی شده باشد، در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی در مورد مقصر حادثه وجود نداشته باشد، شرکت های بیمه موظفند خسارت را حداکثر تا سقف تعهدات مالی مندرج در ماده (4) این قانون بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی پرداخت نمایند.

در این گونه موارد شرکت بیمه با بررسی موضوع و احراز وقوع حادثه، خسارت را تا سقف مقرر پرداخت می کند. در مواردی که بین طرفین حادثه در مورد مقصر بودن هر یک از آنها اختلاف وجود داشته باشد یا حادثه منجر به صدمات بدنی اعم از جرح یا فوت شده باشد یا مقدار خسارت مالی بیش از 15 میلیون ریال باشد، داشتن گزارش و کروکی پلیس ضروری است.