آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بانک و بیمه
۱۳

رییس اداره پذیرش موسسات بیمه اعلام کرد:

20 تقاضا روی میز بیمه مرکزی

هم اکنون 20 تقاضا برای تاسیس شرکت های بیمه ای روی میز اداره پذیرش موسسات بیمه، ارزیابان خسارت و دفاتر ارتباطی قرار دارد.

رییس اداره پذیرش موسسات بیمه، ارزیابان خسارت و دفاتر ارتباطی بیمه مرکزی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، ضمن اعلام این خبر گفت: از بین این تقاضاها، 5 مورد به صورت فعال درگیر مراحل تاسیس می باشند که پس از معرفی و بررسی موسسان و دفاع از برنامه جامع عملیاتی، در مرحله طرح در شورا و اخذ تاییدیه شورای عالی بیمه و موافقت اصولی مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند گرفت.

سیامک ملکی افزود: بر اساس آیین نامه ضوابط تاسیس موسسات بیمه غیردولتی مصوب شورای عالی بیمه (آیین نامه شماره40)، پس از دریافت تقاضای کتبی تاسیس شرکت بیمه و تایید رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرآیند بررسی تقاضا و تکمیل مدارک آغاز می شود و این مرحله با ارائه گزارش به شورای عالی بیمه و اعلام نظر شورای مزبور به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: بیمه کوثر نیز مراحل مختلف از قبیل برگزاری مجمع عمومی موسس و انتخاب اعضای هیات مدیره را طی کرده است و هم اکنون در مرحله برگزاری نخستین جلسه هیات مدیره و انتخاب رییس هیات مدیره و مدیرعامل پیشنهادی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

رییس اداره پذیرش موسسات بیمه، ارزیابان خسارت و دفاتر ارتباطی بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: هم اکنون 21 شرکت بیمه در سرزمین اصلی و مناطق آزاد فعالیت می کنند که شامل 2 شرکت بیمه دولتی (ایران و دانا)، 15 شرکت بیمه خصوصی(ملت، پارسیان، پاسارگاد، دی، سامان، سینا، رازی، میهن، معلم، توسعه، نوین، کارآفرین، اتکایی ایرانیان، البرز و آسیا) و 4 شرکت مناطق آزاد (حافظ، ایران معین، امید و اتکایی امین) می باشد.