آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
بانک و بیمه
۱۲

فعالیت تبلیغی بانک ها برای افتتاح حساب واریز یارانه ها قانونی است

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی، تبلیغات بانک ها برای افتتاح حساب جهت واریز یارانه ها پیش از اجرای طرح را قانونی و به منظور آمادگی تمام بانک ها در این زمینه عنوان کرد.

«محمودرضا خاوری» در گفت وگو با «ایرنا» به اجرای آزمایشی افتتاح حساب در 6 استان کشور اشاره کرد و افزود: بانک ها با توجه به اختیارات داده شده، تبلیغات خود را برای افتتاح حساب بانکی جهت واریز مبلغ یارانه شروع کرده اند.

وی تصریح کرد، قرار است همه بانک ها برای افتتاح حساب سرپرستان خانوار و کسانی که قرار است یارانه به حساب آنها واریز شود، آمادگی داشته باشند. هرچند که این اختیار دریافت کننده یارانه است که کدام بانک را برای افتتاح حساب انتخاب کند.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی به حجم عملیاتی شدن واریز مبالغ یارانه به حساب افراد دریافت کننده اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکلات، بانک ها باید آمادگی لازم را برای اجرای این طرح بزرگ داشته تا بتوانند به خوبی برنامه مربوط به خود را اجرایی کنند، هرچند که برخی دارای حساب هستند و نیازی به افتتاح حساب دوباره نیست.

خاوری با تاکید بر اینکه نمی توان در زمان اجرای طرح، حجم سنگینی از مراجعه کنندگان را به سرعت پاسخگو بود، افزود: بانک ملی نیز همسو با سایر بانک ها تبلیغات خود را شروع کرده و امیدواریم شاهد نتیجه مثبت آن باشیم.