آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
خبر
۸

سایه روشن

تذکر 74 نماینده به رییس جمهور برای مقابله با مروجین فرهنگ ابتذال

خبرگزاری مهر نوشت: 74 نماینده مجلس نسبت به اجرای مصوبات قانونی در خصوص بزهکاران اجتماعی و متعرضان به نوامیس تذکر دادند و خواستار اجرای قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور در پایان جلسه روز یکشنبه قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، 74 نماینده در تذکر به رییس جمهور خواستار اجرای مصوبات قانونی در مقابله با بزهکاران اجتماعی، باندهای فساد و فحشا، متعرضان به نوامیس مردم و مروجین فرهنگ ابتذال با هدف تامین امنیت و حفظ کیان خانواده شدند.

دادگاه فیاض زاهد برگزار شد

ایلنا نوشت: وکیل فیاض زاهد از برگزاری دادگاه موکل خود در روز شنبه خبر داد. حمیدرضا واسع لشگری در گفت وگو با «ایلنا» درباره دادگاه روز شنبه فیاض زاهد با بیان اینکه این جلسه با حضور وی و وکلایش برگزار شد، گفت: اتهامات منتسب به موکلم، تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس جمهور و دولت و مشارکت در اخلال نظم عمومی با حضور در راهپیمایی 25 خردادماه عنوان شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه موکلم دفاعیات خود را مطرح کرد و بنده و دیگر وکیل ایشان نیز به ارائه دفاع پرداختیم که امیدواریم با توجه به سوابق وی حکمی مناسب صادر شود. وکیل فیاض زاهد ادامه داد: ایشان در مرحله اول دو ماه و نیم در بازداشت بودند و با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شدند و پرونده به دادگاه ارسال شد و با تعیین وقت رسیدگی، دادگاه روز گذشته برگزار شد که ما هفته آینده برای گرفتن رای صادره دادگاه مراجعه خواهیم کرد و اگر اعتراضی داشته باشیم، می توانیم به دادگاه تجدیدنظر ارائه دهیم.

حاجی بابایی: دوربین های مدار بسته مدارس ارتباطی با کلاس های درس ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: نصب دوربین های مداربسته در مدارس برای حفاظت و نگهداری از ساختمان ها بوده و ارتباطی با دانش آموزان، معلمان و کلاس های درس ندارد.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر دیروز در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری آموزشی با وزیر آموزش ملی جمهوری سنگال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دنیای امروز سیستم های مداربسته برای حفظ و نگهداری مدارس و تجهیزات آنها تعریف می شود که کل مدارس را تحت پوشش قرار می دهد و با موضوع نصب دوربین های مداربسته در کلاس های درس تفاوت دارد.