آرشیو دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۰۹
مسکن و عمران
۷
ویژه

یک مقام وزارت تعاون اعلام کرد

رد ادعای «انصراف جدید» در مسکن مهر

لیلا درخشان

گروه مسکن- مدیر تعاونی های مسکن مهر در وزارت تعاون به دنیای اقتصاد گفت: طی ماه های اخیر هیچ انصرافی از ناحیه متقاضیان واجد شرایط مسکن مهر اتفاق نیفتاده است.

محمد عسگری افزود: با توجه به حجم عظیم ثبت نام کننده ها در این طرح، هم اکنون تقاضای خاصی برای ثبت نام وجود ندارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته در یکی از خبرگزاری ها، گزارشی از قول یک مسوول منتشر شد که محتوای آن حکایت از کاهش شدید متقاضیان مسکن مهر داشت.

این در حالی است که طی ماه های اخیر روند ثبت نام متقاضیان جدید به صورت طبیعی کاهش پیدا کرده است.

ضمن اینکه در سیاست گذاری های کلان حوزه مسکن به نوعی این موضوع پیگیری می شود که تا زمان احداث کامل یک میلیون واحد مسکونی مهر برای ثبت نام شده ها، ثبت نام جدیدی انجام نگیرد. بنابراین روند افت در ثبت نام جدید مسکن مهر کاملاطبیعی است.

مدیر پروژه تعاونی های مسکن مهر در وزارت تعاون معتقد است با توجه به اینکه حجم عمده ثبت نام های مسکن مهر در سال اول عملیاتی شده، لذا طبیعی است که بعد از پالایش این افراد و ثبت نام آنها صف متقاضیان روند نزولی در پیش گیرد، اما این به هیچ وجه به معنای انصراف متقاضیان مسکن مهر نیست.

وی اذعان داشت: در همان ابتدای کلید خوردن مسکن مهر بیش از 4 میلیون متقاضی برای شرکت در مسکن مهر ثبت نام کردند که مورد پالایش قرار گرفتند، بنابراین بیش از 90 درصد از متقاضیان مسکن 99 ساله در همان ابتدا ثبت نام کرده اند. از دیگر سو با کندشدن آهنگ ثبت نام متقاضیان مسکن مهر نباید این تصور ایجاد شود که فرآیند ثبت نام متوقف شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، به نظر می رسد این روزها باید به گونه ای درباره طرح ملی مسکن مهر اظهارنظر شود که بازتاب آن، در نگاه ذی نفعان طرح، منفی جلوه نکند.

در حال حاضر حجم زیادی از پروژه های 99ساله توسط انبوه سازان در حال ساخت است. انبوه ساز به هر موضوعی که به سود و زیان این پروژه مربوط شود، واکنش نشان می دهد. لذا بهتر است نظرات مسوولان با توجه به جمیع جهات مطرح شود تا کمترین بازخورد منفی ایجاد شود.

البته این توصیه به معنای مخفی کردن مشکلات و موانع نیست، بلکه باید چالش ها و مشکلات احتمالی موجود بلافاصله طرح و اطلاع رسانی شود تا زمینه رفع آن به وجود بیاید.