آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار کشور
۱۴

طرح دو فوریتی برای اصلاح مصوبه مجلس در خصوص دانشگاه آزاد

در صورت اصرار بر مصوبه مجلس ارائه می شود

نماینده تهران در مجلس اعلام کرد: چنانچه اقدامی در خصوص جبران خطای روز یک شنبه مجلس درباره مراکز آموزشی غیردولتی صورت نگیرد، طرح دو فوریتی که برای پس گرفتن این رای مجلس آماده شده و بسیاری از نمایندگان از آن استقبال کرده اند مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به مصوبه اخیر نمایندگان در خصوص تاسیس و تقویت مراکز آموزش عالی غیر دولتی به فارس گفت: متاسفانه مصوبه روز یک شنبه مجلس با آنکه به وضوح خلاف سیاست ها و جهت گیری های رهبر معظم انقلاب بود، رای آورد.

وی افزود: این اقدام نه تنها اصولگرایی مجلس هشتم را با علامت سوال مواجه کرد بلکه مشروعیت برخی رفتارها نیز با این کار زیر سوال رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بررسی های به عمل آمده نشان داد که اطلاعات درستی در خصوص طرح ساماندهی مراکز آموزشی غیر دولتی در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

رسایی افزود: آقای لاریجانی با ابراز این جمله که رهبر انقلاب نفیا یا اثباتا در خصوص وقف اموال دانشگاه آزاد اعلام نظر نکردند به نوعی اذهان نمایندگان را در برابر شورای عالی انقلاب فرهنگی به خطا انداخت و گرچه سخن وی از منظری درست بود اما مقام معظم رهبری نظرات صریحی درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند که باید از تریبون مجلس طرح می شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات روشنی دارند و حتی مجلس را از تقابل با مصوبات این شورا نهی فرمودند.

نماینده تهران در مجلس هشتم که روز یکشنبه به دلیل سفر پارلمانی به عراق در مجلس حضور نداشت، اظهار داشت: طی رایزنی های صورت گرفته مشخص شد بسیاری از نمایندگان از رای روز یک شنبه خود به طرح تاسیس و تقویت مراکز آموزش عالی غیر دولتی عقب نشینی کرده اند.

حجت الاسلام رسایی ابراز امیدواری کرد: لاریجانی بعنوان رئیس مجلس در جلسه علنی سه شنبه (امروز) مجلس با اعلام موضع صریح نسبت به اصلاح و جبران خطای فاحش مجلس اقدام کند. وی در پایان تصریح کرد: در غیر این صورت طرح دو فوریتی که برای پس گرفتن رای اخیر مصوبه مجلس آماده شده و بسیاری از نمایندگان از آن استقبال کرده اند مطرح خواهد شد.