آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار کشور
۱۴

امیر سیاری: در برابر بازرسی از کشتی های ایران مقابله به مثل می کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر تهدیدات احتمالی بازرسی از کشتی های تجاری کشورمان مقابله به مثل خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز به همراه اعضای کمیته دفاعی این کمیسیون با امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرماندهان عالی رتبه این نیرو دیدار کرد و اظهار داشت: حضور نیروهای استکباری و فرامنطقه ای در خلیج فارس و دریای عمان برای ما قابل قبول نیست و اجازه نخواهیم داد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور آنها تضعیف شود.

بروجردی با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بازرسی از کشتی های تجاری ایران خاطرنشان کرد: در صورت بازرسی کشتی های ایرانی، کشتی های آنها از بازرسی غیور مردان نیروی دریایی کشورمان در امان نخواهد ماند، بازرسی یکطرفه با اقتدار نظام و غرور ملی ما سازگاری ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر این اساس در این شرایط تقویت نیروی دریایی و ناوگان نظامی کشورمان امری ضروری و حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تعامل و همکاری سازنده با کشورهای همسایه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را در خروج کشورهای فرامنطقه ای از خلیج فارس و دریای عمان و کاهش هزینه های خرید جنگ افزارهای نظامی برای آنها مهم ارزیابی کرد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری نیز پیش از سخنان بروجردی، در سخنانی به تشریح جایگاه نیروی دریایی راهبردی به ویژه در آب های آزاد و اقیانوس هند و ماموریت های کنونی این نیرو پرداخت و در خصوص قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برابر تهدیدات احتمالی بازرسی از کشتی های تجاری کشورمان مقابله به مثل خواهیم کرد.