آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار ورزشی
۱۳

حدیث دشت عشق

به یاد بسیجی شهید «علی معطری»

تنها ره سعادت، ایمان جهاد، شهادت

شهید «علی معطری» در 21 تیرماه 1344 درایام ولادت پیامبر اکرم(ص)، حضرت محمد(ص) در خانواده مذهبی درشهرری چشم بدنیا گشود. پدرش یک کارگر و مداح اهل بیت عصمت و طهارت است.

شهید معطری دربدو تولد با تربیت اسلامی آشنا و درمجالس تعزیه سرور شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) به همراه پدرش شرکت می کرد و با فلسفه شهادت بخوبی مانوس گشته بود. به هنگام حرکت رهائی بخش امت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی دراکثر تظاهرات، شرکت داشت. با آنکه سنی نداشت لکن بعلت تربیت خاص گوئی با این شعارامت بپا خاسته پیوندی ناگسستنی دارد«که تنها راه سعادت ایمان، جهاد شهادت است.»اطرافیانش مبحوت اخلاق وی بودند، مرتبا به اقوام و آشنایان سرمیزد و هر مشکلی بدست او رفع می شد از انجامش ابا نداشت. در مدرسه با هرگونه حرکت ضد اسلامی که بوسیله منافقان طرح ریزی می شد مبارزه می کرد و از آنجا که مقید بود به پدرش کمک کند،آخرین سال تحصیلیش را در مدرسه شبانه گذراند.

او درس خواندن، کمک به پدر و فعالیت در بسیج را تکلیف می دانست ولی همیشه می گفت جبهه هوائی دیگر دارد. آنجاست که خدای تبارک و تعالی صدیقان را به مهمانی خود می خواند و بر آنان منت می گذارد و شهادت را نصیبشان می کند. درمقابل این مطلب که می گفتند درست را بخوان، و در اینجا نیز به انقلاب خدمت کن، می گفت:عمری است که از خدا می خواستیم کاش در کربلامی بودیم و مولایمان را کمک می دادیم، الان مولایمان ما را به کمک می خواند. صدای حسین (ع) از جبهه بگوش می رسد.با ندای امام امت که رفتن به جبهه واجب کفائی است درتاریخ 14/10/61 راهی جبهه شد تا به مصاف با دشمنان قرآن بپردازد و در عملیات والفجر «یک» (22/1/62) به عشق زیارت کربلادر فکه دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست.