آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار ورزشی
۱۳

برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله آقانورالدین عراقی در اراک

همایش بزرگداشت آیت الله آقا نورالدین عراقی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس آیت الله رضا استادی در این همایش گفت: خصوصیات اخلاقی که در امام خمینی «ره» درباره دفاع ازاسلام و روحانیت دیده می شود، در آیت الله آقا نورالدین عراقی نیز به چشم می خورد.

وی اظهارداشت: از برجسته ترین ویژگی این استاد گرانقدر حافظه خوب و استعداد بسیار بالای ایشان بود که او را در بین همتایان خود بی نظیر ساخت.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: آقانورالدین درمدت هفت سال درحوزه علمیه نجف تحت تدریس عالمان بزرگ آن زمان تحصیلات حوزه را فراگرفت و در سن 29سالگی به درجه اجتهاد از آیت الله حبیب الله رشتی نائل آمد.

این مدرس در ادامه گفت: بین امام خمینی و آیت الله نورالدین در نبوغ، تلاش و استعداد و دارا بودن استادان خوب ویژگی های یکسانی دیده می شود. نبوغ و تلاش و استعداد و دارا بودن استادان برجسته این دو بزرگوار ویژگی آنها را دوچندان می کند.

آیت الله استادی گفت: آقانورالدین علاوه بر اینکه فقه اصول، فلسفه و عرفان را می دانست، تسلط همه جانبه و کامل نیز برعلوم داشته که شاهد این قضیه نیز این است که با در دست داشتن تنها دو کتاب معالم و تفسیر جلالین، 18جزء از قرآن کریم را به صورت کامل و مبسوط تفسیر کرده است.

آیت الله فاضل مالکی یکی از مدرسان حوزه علمیه نجف نیز در این مراسم گفت: آقا نورالدین، شخصیت عالمانه، ربانی، مخلصانه و مجاهد بود وعمر مبارکشان را درخدمت به بلاد اسلامی در داخل و خارج از کشور گذراندند و به پرورش و تربیت عده ای از علمای این شهر و بلاد اسلامی پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با بیان اینکه این شخصیت متعلق به جهان اسلام است، گفت: تاریخ 150 سال گذشته عراق، ایران، ترکیه وجهان اسلام و حوزه های علمیه همگی متعلق به اسلام و بشریت است و آقا نورالدین هم از این امر مستثنی نیست و متعلق به تمام بشریت است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان داشت:آقا نورالدین توجه خاصی به مسائل سیاسی زمان خود داشتند، همان طور که درجنگ جهانی اول فتوای جهاد دادند و خودشان هم 39 ماه درجبهه جنگ حاضر بودند.