آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار ورزشی
۱۳

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: سالانه یکصد میلیون نفر به زیارت امامزاده های کشور می روند

قزوین- خبرنگار کیهان:

در ایام تعطیلات نوروزی امسال 35 میلیون نفر زائر امامزاده های کشور بودند و همه ساله حدود یکصد میلیون نفر از این مکان های مقدس زیارت می کنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش متولیان موقوفات استان قزوین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، خاطرنشان ساخت: جهت گیری فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه باید برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان باشد تا از بروز انحرافات اخلاقی آنها جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی از وقف به عنوان ارزش یاد کرد و گفت: این برای ما جای ساال است که چه شده که این ارزش در جامعه اسلامی به یک ضد ارزش تبدیل شده است.

وی افزود: متولیان وقف موظف هستند با تلاش وقف را به جایگاه اصلی خودش برگردانند تا این حکم الهی از بین نرفته و به فراموشی سپرده نشود و آیندگان از آثار آن بهره مند شوند.

محمدی یکی از خدمات مسئولان وقف را احیای موقوفات از بین رفته دانست و افزود: یکی از شعارها و جهت گیری های این سازمان جلب اعتماد عمومی مردم به وقف و مدیران وقف است، زیرا بزرگترین سرمایه وقف مردم هستند و باید بگونه ای عمل کنیم که گردانندگان وقف علاقمند شوند.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه مردم به دلیل وجود برخی مسایل به متولیان وقف نگاه مثبتی ندارند، گفت: باید با اصلاح برخی اعمال و رفتار خود و اجرای نیات واقفین که بر ما واجب شده را بیشتر مورد توجه قرار دهیم تا این فرهنگ نهادینه شود.

این مسئول بر تعامل بیشتر متولیان با مرتبطین وقف تاکید کرد و افزود: این تعامل باعث می شود تا دست سوء استفاده کنندگان بسته شود و مال وقف از بین نرود.

وی بر بهره برداری مناسب از موقوفات تاکید و خاطرنشان کرد: در موقوفات باید به نیت واقفین عمل شود تا عاملی برای ترغیب و تشویق مردم برای احیای فرهنگ وقف باشد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: وقف احکام پیشرفت و مترقی اسلام بوده و در بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و سیاسی نیز بسیار ماثر است.

محمدی بر احیای موقوفات جدید تاکید کرد و افزود: موقوفات جدید باید متناسب با نیاز زمان و مکان باشد و بر اجرای فعالیت های فرهنگی برای احیای وقف و فرهنگ عاشورایی توجه شود.