آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار ورزشی
۱۳

اعتراض خانه مطبوعات به آیین نامه انحصار چاپ آگهی در روزنامه ایران

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران از اعتراض خانه مطبوعات استان های سراسر کشور نسبت به آیین نامه چاپ آگهی ها در روزنامه ایران خبر داد و گفت: این آیین نامه اقدامی غیرمنطقی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدکریم کاظم پور اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که اخیرا شاهد آن هستیم، آیین نامه جدیدی است که متاسفانه در بودجه استان ابلاغ شده که تمام آگهی ها، رپرتاژها و اطلاع رسانی ها از طریق روزنامه رسمی دولت یعنی روزنامه ایران صورت گیرد.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات ایران در حال تهیه یک اعتراضیه کاملاروشن و واضح به مسئولان امر است زیرا این کار به هیچ وجه منطقی نیست.

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران اضافه کرد: ما در این چند روز گذشته از تمام خانه های مطبوعات کشور شکایت رسیده ای را دراین خصوص داشتیم که همه خواهان حل این مسئله هستند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: ما به عنوان یک ارگان ملی وظیفه داشتیم این اطلاعات را جمع کرده و به مسئولان ارائه دهیم و جلساتی را نیز با مسئولان و مرتبطان این حوزه داشتیم و بخشی از اعتراض ها را ابلاغ کردیم و درتلاش هستیم که این مشکل حل شود.

کاظم پور تصریح کرد: این موضوع خیلی پیچیده نیست و خیلی عجیب است که چنین چیزی مصوب شده است و ما احساس می کنیم که اشتباهی صورت گرفته زیرا این کار، کارشناسی شده نیست.

وی تاکید کرد: درحال حاضر مطبوعات سراسری که بنیه های مالی قدرتمندی را دارند با اجرای این قانون جدید امکان چاپ را ندارد و از طرفی نیز روزنامه ایران مگر چه قدر توان دارد که این آگهی ها را به چاپ برساند و یک سقف و گنجایشی وجود دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات ایران بیان داشت: این کار شدنی نیست و اشتباهی است که صورت گرفته و آسیب این موضوع بیشتر متوجه رسانه های محلی است و قطع و یقین با تمام توان تلاش می کنیم حق و حقوق قانونی مطبوعات حفظ شود.

وی یادآورشد: مطبوعات اگر قرار باشد حرکت کنند و نماینده جریان های فکری و افکار عمومی جامعه باشند احتیاج به حمایت مالی دارند و حمایت های مالی چیزی جز آگهی ها نیست و اگر این حمایت نیز نباشد دیر یا زود بسیاری از این نشریات در استان ها تعطیل می شود.

کاظم پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است این مشکل هرچه سریع تر رفع شود.