آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار اقتصادی
۴

ساخت بزرگترین مجتمع تخصصی آموزش های مهارتی کشاورزی کشور

سرپرست سازمان فنی و حرفه ای خبر داد

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعلام آغاز ساخت بزرگترین مجتمع تخصصی آموزشهای مهارتی کشاورزی در کشور، گفت:

14 هزار و 600 مرکز آموزش دولتی و آزاد کشور، متولیان ارتقای مهارتها و توانمندسازی منابع انسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمحمد پرویز از آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگترین مجتمع تخصصی آموزشهای کشاورزی کشور در استان گلستان خبر داد و گفت: ارتقاء سطح آموزشهای مهارتی موجب ایجاد اعتماد به نفس، امنیت، افزایش بهره وری، صرفه جویی و کاهش هزینه ها است.

سرپرست سازمان فنی و حرفه ای کشور از آموزشهای رسمی به عنوان لازمه توسعه فنی و حرفه ای در جهت ایجاد اشتغال کشور نام برد و اظهار داشت: افزایش دانسته های افراد در علوم مختلف، شرایط پذیرش آموزشهای فنی و حرفه ای را مهیا می کند چرا که آموزشهای مهارتی، دانایی را به توانایی تبدیل خواهد کرد.

پرویز با اعلام این مطلب که وظیفه قانونی سازمان، تامین آموزش همه افراد جامعه بدون تقسیم بندی است با اشاره به مشاغل سنتی به عنوان مزیت رقابتی در کشور، گفت: احیاء مشاغل منطقه ای و توانمندسازی افراد شاغل براساس مزیتها مورد توجه است.

وی 600 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 14 هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور را متولی ارتقای مهارت و توانمندسازی منابع انسانی اعلام کرد و از شاغلین، بیکاران و فارغ التحصیلان نیز به عنوان گروه های هدف سازمان متبوعش نام برد.

این مقام مسئول در فنی و حرفه ای همچنین درخصوص سازمان ملی مهارت، تصریح کرد: هدف از تشکیل این سازمان جلوگیری از پراکندگی و ارائه جزیره ای آموزش ها و نیز ایجاد یکپارچگی در بین دستگاه های ارائه دهنده آموزشهای فنی و حرفه ای است. این حرکت ملی، ماندگار و ضروری در حال حاضر هیچ تهدیدی برای هیچ دستگاه آموزشی در کشور نیست.