آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار اقتصادی
۴

توسط هوگو چاوز 3 کارخانه لبنیات با فن آوری ایرانی در ونزوئلاافتتاح شد

رئیس جمهور ونزوئلا3 کارخانه تولید لبنیات با فن آوری ایرانی را در ونزوئلاافتتاح کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، چاوز به همراه چند تن از وزرا و مسئولان اقتصادی کشورش با حضور در کارخانه ایرانی تولید لبنیات در ایالت لارای این کشور، خط تولید این کارخانه و دو کارخانه در شهرهای دیگر را بطور همزمان راه اندازی کرد.

در این مراسم که «مصری»، سفیر ایران در ونزوئلاو مهندسان ایرانی این کارخانه ها هم حضور داشتند، چاوز و سفیر ایران این سه کارخانه را افتتاح کردند تا رقم کارخانه های تاسیس شده بدست مهندسان ایرانی در ونزوئلابه عدد سیزده برسد.

مهندس راجی از مهندسان این کارخانه به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: روزانه 18 تن شیر خام به هر یک از این سه کارخانه منتقل شده و پس از فرآوری، محصولات مختلفی مانند شیر پاستوریزه، ماست، پنیر، خامه، شیرکاکائو، کره، کشک و چند محصول لبنی محلی دیگر تولید می شود.

تاسیس این سه کارخانه از دو سال پیش آغاز شد و براساس زمان بندی اعلام شده به بهره برداری رسید، در احداث این کارخانه ها دولت ونزوئلامنابع مالی را تامین کرده و شرکتهای ایرانی مراحل مختلف مطالعه، ساخت، تامین دستگاه های پیشرفته ایرانی، آموزش و نیز انتقال تکنولوژی را برعهده دارند.

احداث کارخانه های کوچک و متوسط لبنیات بیش از ده میلیون دلار ارزآوری برای کشورمان داشته و شرکت پیمانکار ایرانی در حال مطالعه و اجرای پروژه مادر در زمینه لبنیات است که حدود چهل میلیون دلار هزینه احداث و راه اندازی آن است که دولت ونزوئلاآن را تامین و پرداخت می کند.