آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
حوادث
۱۵

امام جمعه اهل سنت دیواندره: عاقبت کشتن برادران شیعه و سنی طناب دار است

امام جمعه اهل سنت دیواندره با اشاره به اعدام عبدالمالک ریگی گفت: عاقبت کشتن برادران سنی و شیعه و کسانی که این جنایت ها را مرتکب می شوند، طناب دار است.

به گزارش فارس، ماموستا عبدالحمید حسنی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی در برابر ظلم و ستم ظالمان همواره با عدل الهی خود زمینه مجازات آنان را فراهم می کند، افزود: حلقه طناب به دور گردن ریگی جنایتکار نشان از اجرای حکم الهی در زمین است.

وی با بیان اینکه مجازات عبدالمالک ریگی مرهمی بر داغ دل پدران و مادرانی بود که عزیزشان توسط این جنایتکار شهید شده اند اظهار داشت: ریگی به صورت ناجوانمردانه تعداد زیادی از برادران و خواهران شیعه و سنی مذهب ما را به شهادت رساند، لذا اعدام او گام بزرگی محسوب می شود.

ماموستا حسنی تصریح کرد: ریگی حیوان بسیار خطرناکی بود که با تبعیت از دستورات سران ظلم، خون بسیاری از انسان های بی گناه را به زمین ریخت.

از سوی دیگر رئیس طایفه شه بخش در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به شرارت های عبدالمالک ریگی علیه مردم منطقه گفت: به طور قطع اعدام عبدالمالک ریگی ریشه توطئه را در منطقه خواهد خشکاند و دیگر استکبار نمی تواند با استفاده از مزدورانی مانند وی، به نظام ضربه بزند.

همچنین رئیس طایفه رخشانی سیستان و بلوچستان نیز گفت: اعدام بحق عبدالمالک ریگی موجب خوشحالی فارس و بلوچ و شیعه و سنی سراسر کشور بویژه این استان شد.

«مهدی رخشانی» افزود: دستگیری، محاکمه و اعدام این جنایتکار موجب ریشه دواندن ترس در دل دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شده است. وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از سرمایه گذاران حتی مردم بومی استان تمایلی به کار اقتصادی در سیستان و بلوچستان نداشتند اما امروز با دستگیری و اعدام این جنایتکار سیل سرمایه گذاران به این منطقه روان می شود.