آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
حوادث
۱۵

فریب تبلیغات سوء دندانپزشکی را نخورید

رئیس دانشکده دندانپزشکی هشدار داد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم فریب ادعای متقلبانه «مرتب کردن فرم دندانها در یک جلسه» را نخورند.

دکتر عباس منزوی گفت: کتابچه های تبلیغی زیادی درب منازل مردم فرستاده می شود که حاوی تبلیغات سوء در مورد دندانپزشکی است که هموطنان باید مراقب باشند فریب این تبلیغات واهی را نخورند.

وی گفت: گاهی در این قبیل تبلیغات ادعاهای عجیبی تحت عناوین «زیبا کردن لبخند شما در یک روز»، «مرتب کردن فرم دندانها در یک جلسه»، «بیمه کردن دندانهای شما تا آخر عمر» و مواردی از این دست به چشم می خورد که هیچ مبنای علمی و عملی ندارد.

منزوی افزود: واضح است کسی که ادعا می کند می تواند تا آخر عمر دندانهای یک فرد را بیمه کند به دنبال چیست زیرا اساسا انجام چنین کاری امکان ندارد.

به گزارش مهر، این دندانپزشک با اشاره به ادعای متقلبانه لیزر درمانی توسط این شرکتهای تبلیغی گفت: شاید بتوان گفت تعداد متخصصانی که به لیزر درمانی به طور اصولی و حرفه ای واقف هستند در کشور به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد ولی متاسفانه در برخی تصاویر تبلیغات سوء دندانپزشکی مشاهده می شود که نور آبی که در دندانپزشکی به ماده پرکننده دندان تابانده می شود تا آن ماده محکمتر شود را نشان افرادی که آگاهی ندارند، می دهند و نام آن را لیزر درمانی می گذارند.

وی، قوانین نظام پزشکی کشور را در این خصوص بسیار جامع و سخت ارزیابی کرد که می تواند جلوی بسیاری از این عوام فریبی ها را بگیرد.