آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۳۴
فرهنگ و هنر
۲۷

فروش نسبی آثار اکران شده ادامه دارد

سینما در کنار فوتبال

با آن که تب فوتبال و تماشای بازی های جام جهانی 2010 اوقات فراغت بسیاری از مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است اما سینماها کار خود را دنبال می کنند. استقبال نسبی مردم از فیلم های جدید ادامه دارد.

به گزارش «ایران»، هم اکنون 6 فیلم جدید روی پرده سینماها قرار دارند و فیلم های اکران ماه گذشته در برخی از سینماها نمایش خود را پی می گیرند.

روز شنبه مجموع فروش 6 فیلم جدید در حدود 35 میلیون تومان بود که بیشترین استقبال به «7 دقیقه تا پائیز» کار علیرضا امینی اختصاص داشت.

این فیلم در روز نخست هفته با در اختیار داشتن 17 سینما مجموعا 12 میلیون تومان فروش داشت. فیلم «موج سوم» نخستین ساخته آرش سجادی حسینی نیز که در 6 سینما نمایش داده می شود 200 هزار تومان فروش کرد.

از سوی دیگر فیلم «دموکراسی تو روز روشن» کار علی عطشانی پس از 35 روز نمایش به 535 میلیون رسید. این فیلم روزانه به طور میانگین 16 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم شنبه 5/7 میلیون تومان فروخت و بتدریج استقبال خود را از دست می دهد.

فیلم «دموکراسی تو روز روشن» که از چهره های مطرحی مثل محمدرضا گلزار، محمدرضا فروتن، حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی و... بهره می برد آنچنان که انتظار می رفت با استقبال عمومی مواجه نشده و بعید است به مرز میلیارد برسد. فیلم «ازدواج در وقت اضافه» ساخته سعید سهیلی که 18 سینما دارد، بعد از 22 روز 177 میلیون تومان فروش کرده است. فیلم «کیفر» کار سوم حسن فتحی با 19 سینما تا شب گذشته حدود 60 میلیون تومان فروخته است. «طلاو مس» کار تحسین شده همایون اسعدیان هم با 16 سینما به مرز 400 میلیون تومان نزدیک می شود. این فیلم از 37 روز پیش روی پرده رفته است.

گفتنی است در میان این 7 فیلم تنها «ازدواج در وقت اضافه» در ژانر کمدی قرار دارد و دیگر آثار اکران شده در گونه های دیگری همچون اجتماعی، معناگرا، دفاع مقدس و خانوادگی قرار دارند. به نظر می رسد بخشی از کاهش فروش فیلم ها به دلیل تغییر رویکرداکران و نمایش آثار متنوع باشد که گرچه در ابتدا با رکود مواجه می شود اما در نهایت منجر به تغییر ذائقه و حتی ارتقای سلیقه تماشاگران خواهد شد