آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اجتماعی
۷

جزئیات لایحه تشویقی برای احداث پارکینگ های عمومی

مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران با تشریح لایحه تشویقی برای احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی گفت: این لایحه درحال حاضر برای تایید به دفتر شهردار تهران ارائه شده است.

محمد داوود غفاری با بیان این مطلب افزود: در صورت تصویب این لایحه پیشنهادی، از متقاضیانی که کل بنای احداثی خود را به پارکینگ عمومی اختصاص دهند، پنج درصد عوارض وصول خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس از مالکانی که مازاد بر نیاز تجاری اداری خود اقدام به احداث پارکینگ می کنند نیز فقط 10 درصد کل عوارض دریافت خواهد شد.

مدیرکل اداره تدوین ضوابط و مقررات، پارکینگ های مکانیزه را به عنوان یکی از راه حل های باز شدن گره کور ترافیک دانست و گفت: در این نوع پارکینگ فقط در 30 مترمربع زمین 17 واحد پارکینگ مکانیزه احداث می شود که در نوع خود قابل تامل است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا جهاد پارکینگ سازی به سمت ساخت پارکینگ های مکانیزه در محلات سوق داده شود.

غفاری درباره چگونگی اجرایی شدن پارکینگ های «مزاحم» گفت: پارکینگ های مزاحم در پروژه های تجاری و اداری به صورت یک به یک و در ساختمان های مسکونی در صورتی که پارکینگ های مزاحم فقط به یک «واحد» تعلق بگیرد، اجرا می شود.

مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران درباره سودآوری پارکینگ های طبقاتی و عمومی تردید دارند، تصریح کرد: پارکینگ های طبقاتی و عمومی در تمامی نقاط تهران سودآوری بالایی دارند.

به گفته وی لایحه تشویقی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی در حال حاضر با امضای معاونان شهرسازی و معماری و حمل ونقل و ترافیک تهیه و برای تصویب و تایید به دفتر شهردار تهران ارسال شده است.