آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران: اجاره بها امسال افزایش نمی یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه امسال افزایش قیمتی در اجاره بها نداریم، گفت: قیمت خانه افزایش پیدا نکرده که بخواهد در وضعیت کرایه ها تاثیر بگذارد.

مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با ایسنا گفت: در مدت زمان سه ماهه ای که از سال می گذرد تلاشمان بر این بوده که افزایش قیمتی در اجاره بها نداشته باشیم چون اساسا قیمت خانه افزایش پیدا نکرده که بخواهد در وضعیت کرایه ها تاثیر بگذارد ولی طبیعی است که سرمایه داران و مالکان تمایل دارند که افزایش قیمت باشد و برهمین اساس در کوچه و بازار شایعاتی را مطرح وسعی می کنند که به این طریق به افزایش قیمت ها دامن بزنند.

وی افزود: براساس آنچه ما لمس کردیم، بازار زمانی از رکود خارج می شود که قیمت ملک بالابرود به همین دلیل عده ای سعی شان بر این است که با آب و تاب دادن به این موضوع قیمت ها را بالاببرند در صورتی که اشتباه می کنند چون هرچه قیمت ملک پایین تر بیاید روند کار بهتر و زیباتر است.

خسروی ادامه داد: هم اکنون ساختمان های بسیاری درمناطق الهیه و زعفرانیه خالی از سکنه است و برج های ساخته شده هم که قبلابه صورت نیمه کاره وام گرفته و مجددا با همان وام ملک دیگری را خریداری کرده اند، اکنون به مشکل برخوردند و خالی از سکنه هستند چون وام دریافتی را نمی توانند بازپرداخت کنند.

وی افزود: اکثر شرکت های ساختمان سازی هم با بحران بی پولی مواجه شده اند و همین امر سبب شده که ملک خود را با سرعت بیشتری در معرض فروش بگذارند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران با بیان اینکه امسال افزایشی در اجاره بها نداریم و اگر هم باشد به صورت جزیی و در برخی مناطق شهر است، خاطرنشان کرد: وقتی که کارمزد بانک ها تک نرخی می شود دیگر برای مالک گرفتن ودیعه و رهن مقرون به صرفه نیست و ممکن است به سراغ اجاره برود که معتقدیم این معیار درست نیست و باید شکسته شود، از طرف دیگر وقتی بانک مرکزی شاخص تورم را 10 درصد اعلام می کند، طبیعی است که در برخی نقاط شهر پنج تا 10 درصد اجاره بها بالابرود.