آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار اقتصادی
۴

سخنگوی طرح تحول اقتصادی: حذف سهمیه بندی بنزین با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هنوز مشخص نیست

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی از مشخص نبودن حذف سهمیه بندی بنزین پس از شروع هدفمند کردن یارانه ها و هم چنین به کارگیری دستگاه کارتخوان در پمپ بنزین ها برای پرداخت الکترونیکی خبر داد.

محمدرضا فرزین در گفت وگو با ایسنا درباره به کارگیری کارت انرژی همزمان با شروع هدفمند کردن یارانه ها اظهار کرد: در حال حاضر کارت های سوخت فقط امکان محاسبه میزان سوخت مصرف شده یا باقی مانده را دارد و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور قصد داشت با اجرای طرح مشترکی با بانک ملت تا پایان سال جایگاه های پمپ بنزین را به دستگاه هایی مجهز کند که همزمان با محاسبه میزان سوخت مصرفی، مبلغ آن را هم از حساب مشتری کسر کند که این کار با مشکلاتی مواجه شد.

وی در توضیح این مشکلات گفت: با شروع اجرای آن طرح مشخص شد که به کارگیری این طرح در جایگاه های پمپ بنزین زمان بر است و امکان پذیر نیست به همین دلیل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور راه سریع تری در پیش گرفت تا در پمپ بنزین ها از دستگاه های کارت خوان (POS) استفاده شود و مشتری با استفاده از کارت های سوخت موجود پس از استفاده مبلغ سوخت را به وسیله حساب کارت بانکی خود پرداخت کند و در حال حاضر چنین طرحی در دستور کار است.

وی درباره حذف سهمیه بندی بنزین پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار کرد: هنوز دراین باره تصمیم گیری نهایی انجام نشده است.