آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۱۷
بازرگانی
۵
نمایه

400 هزار واحد صنفی غیرمجاز شناسایی شد

گروه بازرگانی- مدیر واحد بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور از شناسایی 400 هزار واحد صنفی غیرمجاز در سطح کشور خبر داد و با اشاره به عضویت شورای اصناف، مرکز امور اصناف و بازرگانان، وزارت کشور و اداره کل نظارت بر اماکن عمومی ناجا در ستاد مرکزی ساماندهی واحدهای صنفی غیر مجاز، گفت: برآوردها حاکی از فعالیت 700-600 هزار واحد غیر مجاز در کنار یک میلیون و 540 هزار واحد صنفی مجاز و دارای پروانه کسب در کشور است.

به گزارش روابط عمومی شورای اصناف کشور رضا کرمی افزود: در مرحله اول شناسایی واحدهای غیر مجاز بیش از250 هزار و در مرحله دوم، بیش از 70 هزار اخطار به واحدهای بدون پروانه کسب ابلاغ شده است.

به گفته وی، در این عملیات 92 هزار و 55 پروانه کسب دائم و موقت صادر و 26هزار و 988 واحد نیز پلمب شده است.

کرمی با اشاره به فعالیت کمیته های استانی ساماندهی واحدهای غیر مجاز خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی و قانونمند کردن تمامی واحدهای صنفی غیر مجاز و کاهش تخلفات صنفی، اقدامات اجرایی ستاد ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب تشدید خواهد شد. از سوی دیگر در خرداد ماه سال جاری 319 هزار و 112 فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور به انجام رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد بازرسی ها یکصد هزار فقره رشد داشته است.روابط عمومی شورای اصناف کشور همچنین اعلام کرد: در پی بازرسی های انجام شده، 43 هزار و 790 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است که این آمار، 14 درصد تعداد کل بازرسی ها است. این در حالی است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تشکیل پرونده تخلف صنفی دو درصد کاهش یافته که به اعتقاد مدیران اصناف یکی از دلایل این روند کاهشی اجرای طرح شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب توسط ستاد ساماندهی بوده است. طرح ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه در حالی تشدید شده که اصناف کشور طی ماه گذشته با چالش افزایش 70 درصدی مالیات سال 88 رو به رو بوده اند.