آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۱۷
خودرو
۱۶

امارات در پی مونتاژ خودرو

ایرنا- امارت ابوظبی که در بعد اقتصادی از امارت دبی عقب مانده در سال های اخیر تلاش برای جبران این عقب ماندگی را افزایش داده است. در این راستا ابوظبی در نظر دارد تا با راه اندازی صنعت خودروسازی، این وسیله نقلیه را در داخل این امارت مونتاژ کند.

به همین منظور وزارت صنایع ابوظبی زمینی به مساحت 11کیلومتر مربع را برای احداث کارخانه مونتاژ خودرو اختصاص داده است. همچنین این وزارتخانه با شرکت های بزرگ خودروسازی آلمان و ایتالیا برای راه اندازی و سهیم شدن آنها در این طرح به توافقاتی رسیده است.

سهام این کارخانه در اختیار سرمایه گذاران و تجار ابوظبی و شرکت های بزرگ خودروسازی آلمان و ایتالیا قرار خواهد گرفت. مدیران این طرح اعلام کرده اند که اجرای آن در پنج مرحله اجرا خواهد شد که اولین مرحله آن در سه ماهه اول سال آینده میلادی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

وزارت صنایع امارت ابوظبی در نظر دارد تا این طرح را در مدت دو سال عملیاتی کرده و اولین تولیدات مونتاژ آن به بازار این کشور ارائه گردد. از میزان سرمایه گذاری و نوع خودروی تولید شده توسط کارخانه مونتاژ ابوظبی جزئیاتی منتشر نشده است.

به نظر می رسد با کاهش بهای خودرو در ماه های اخیر در کشور امارات که ناشی از بحران اقتصادی و مالی و ترک این کشور توسط مهاجران می باشد، آینده این طرح با چالش هایی مواجه شود.