آرشیو شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۲۹
بانک و بیمه
۱۲

کارآفرین 60 میلیارد ریال افزایش سرمایه می دهد

بیمه کارآفرین به ازای هر سهم 239ریال سود تقسیم کرد

گروه بازارپول- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه کارآفرین با حضور 65درصد صاحبان سهام پنج شنبه گذشته درموسسه عالی بانکداری برگزارشد و صورت های مالی 29اسفند سال 88 به تصویب مجمع رسید.

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه کارآفرین تصویب کرد که از 119 میلیارد و 101میلیون ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته های قانونی و سرمایه ای مبلغ 60میلیارد ریال بابت افزایش سرمایه شرکت تخصیص یابد و همچنین به ازای هر سهم 239ریال سود تقسیم شود. موسسه حسابرسی بیات رایان نیز بار دیگر به عنوان بازرس قانونی انتخاب شد.عبدالمحمود ضرابی، مدیرعامل بیمه کارآفرین گزارش هیات مدیره را ارائه کرد و گفت: عملکرد بیمه کارآفرین طی سال 88 نشان می دهد که حق بیمه تولیدی با 24 درصد رشد به یک هزار و 325 میلیارد و 503 میلیون ریال رسیده است.ضرابی با بیان اینکه بیمه کارآفرین همچنان در حفظ ترکیب مناسب پرتفوی مصر است، گفت: بیمه کارآفرین از لحاظ تولید حق بیمه های عمر رتبه اول را در صنعت بیمه دارا است؛ به طوری که بیمه های عمر و سرمایه گذاری 14/36درصد ازکل پرتفوی بیمه کارآفرین را در انحصار دارد و سهم بیمه های اتومبیل در پرتفوی بیمه کارآفرین 82/25درصد است.

به گفته مدیرعامل بیمه کارآفرین این شرکت در سال 88 بیش از 500 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30درصد رشد دارد. گزارش تکمیلی مجمع بیمه کارآفرین متعاقبا در روزنامه دنیای اقتصاد به چاپ می رسد.