آرشیو دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۵۵
فرهنگ و هنر
۲۷

شاه آبادی:آثار جدیدی برای موزه هنرهای معاصر خریداری می شود

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اختصاص بودجه خرید آثار هنری فاخر در سال آینده تابلوهای خارجی جدیدی بعد از

30 سال به موزه افزوده می شود.

حمید شاه آبادی، در مورد امنیت گنجینه و حفظ سلامت موزه هنرهای معاصر به مهر گفت: با تدابیری که انجام شده نگرانی درباره حفظ آثار وجود ندارد. هزینه جدی برای تامین امنیت آثار در خود موزه مثل نصب شیشه در مقابل تابلوها و... انجام شده است و کارها در حین ارائه روی دیوارها محفوظ هستند.وی درباره اقداماتی که صورت گرفته است، افزود: قبلا مسئولان موزه برای افزایش حفاظت امنیتی آثار طرحی را پیشنهاد کردند ما پذیرفتیم و بودجه ای را اختصاص دادیم تا سطح حفاظتی و نظارتی در این دوره جدید که آثار گنجینه به نمایش گذاشته شده است بیشتر شود.

وی سپس به برنامه این نهاد برای بیمه کردن آثار گنجینه اشاره کرد: بیمه آثار گنجینه یک بحث ضروری است و حوزه مطالعات کارشناسی این طرح را در بودجه امسالمان در نظر گرفته اما این موضوع مشکلی نیست که به این سرعت حل شود.

شاه آبادی همچنین درباره خرید آثار جدید برای گنجینه موزه عنوان کرد: خرید آثار هنری فاخر را از سال گذشته در دستور کار دولت گذاشتیم. بعید می دانم امسال موفق به خرید آثار خوب و قابل دفاعی در این حوزه باشیم. علیرغم اینکه می دانم 30 سال عدم خرید آثار هنری خارجی فاصله موزه ما را با موزه های جهانی بیشتر می کند.وی در مورد اقداماتی که این معاونت برای خرید آثار جدید دارد، گفت: در این زمینه از وزیر درخواست کرده ایم. سال قبل بودجه تولید آثار سینمایی فاخر اصلاح شد و امسال امیدواریم بخشی از این بودجه به ما اختصاص پیدا کند. اگر اینطور شود بالاخره اقدامی را شروع می کنیم و آثار هنری جدیدی برای موزه می خریم.