آرشیو دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۵۵
ایران زمین
۲۳

ایجاد باندهای سبقت در 21 نقطه جاده چالوس

گروه «ایران زمین» با هدف کاهش مشکلات رانندگی، باندهای سبقت در 21 نقطه جاده چالوس ایجاد می شود.

محمد مکوندی رئیس اداره راه و ترابری شهرستان کرج در گفت وگو با مهر افزود: همچنین در مواردی که امکان داشته باشد، تعریض محور نیز انجام خواهد شد که با توجه به پرتردد بودن محور چالوس با تعریض این جاده از بسیاری از مشکلات مربوط به تردد در این محور کاسته می شود.

وی گفت: این 21 نقطه از جاده، حدفاصل کرج تا کندوان است.

مکوندی اضافه کرد: طرح رفع نقاط پرحادثه و ایجاد باندهای سبقت با اعتبار 5/12 میلیارد تومان انجام می شود و در صورت امکان امسال انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه انجام این طرح در افزایش ایمنی جاده چالوس تاثیر قابل توجهی دارد، اظهار داشت: در این زمینه، پیمانکار مشغول تجهیز کارگاهی است و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. ضمن اینکه انجام این طرح در افزایش ایمنی جاده یادشده تاثیر قابل توجهی دارد و پیش بینی می شود که به دنبال اجرای آن از میزان حوادث جاده ای این محور کاسته شود. مکوندی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح یادشده برای ساماندهی نقاط پرخطر نیز فعالیت هایی انجام می شود که این فعالیت ها شامل پیچ بری و افزایش دید رانندگان می شود. رئیس اداره راه و ترابری شهرستان کرج در خصوص مشکل یکطرفه شدن جاده چالوس نیز عنوان کرد: این امر در اختیار پلیس راه است و راه و ترابری در این خصوص نقشی ندارد.

مکوندی در خصوص پل های عابر شهرستان کرج نیز اضافه کرد: هنوز نقاطی وجود دارد که نیازمند ساخت پل عابراست، اما هنوز این پل در آنها نصب نشده و همه تلاش خود را به کار می گیریم تا این امر در اسرع وقت عملی شود. وی افزود: ساخت پل های عابر در جاده های پرتردد و پرخطر، اهمیت بیشتری دارد و در صورت کار گذاشتن پل در آنها مشکلات تردد عابران به شکل محسوسی کاهش پیدا می کند.