آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۹۷
اخبار کشور
۱۴

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش: زیردریایی های جدید قابلیت تبدیل به سیستم های آفندی را دارد

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد که زیردریایی های جدید در صورت لزوم می توانند به سیستم های آفندی تبدیل شوند

امیر دریادار غلامرضا خادم بی غم در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: سری جدید زیردریایی های کلاس غدیر که قرار است در مرداد ماه از سوی وزارت دفاع به نیروی دریایی ارتش تحویل داده شود، به روز شده و ایرادات احتمالی تولیدات قبلی آن برطرف شده است.

وی همچنین اظهار کرد: بسته به این که چند فروند از این زیردریایی ها آماده تحویل شود، ممکن است تعداد زیردریایی های الحاقی به دو یا سه فروند نیز افزایش یابد که در نیمه اول مرداد ماه به منطقه یکم دریایی ارتش در بندرعباس تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به قابلیت های این زیردریایی ها نیز، گفت: این زیردریایی ها با توجه به دکترین دفاعی کشور ما و نیز شناخت منطقه و نوع تهدیدات طراحی شده است به گونه ای که در مناطق مورد نظر، می تواند به راحتی و با سرعت وارد عمل شود و ماموریت خود را انجام دهد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: سلاح های نصب شده بر روی این زیردریایی ها متناسب با ماموریت آن ها در منطقه است و به صورت خاص برای سیستم دفاعی مورد نظر ما ساخته شده است. البته در صورت لزوم می تواند همراه با تجهیزات دیگر، به سیستم های آفندی تبدیل شود. اژدرهای به کار رفته در سری جدید زیردریایی های کلاس غدیر نیز از نوع همان اژدرهایی است که در سری های قبلی استفاده شده است.