آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۹۷
اخبار خارجی
۱۶

اعتصاب کارکنان فرودگاه ها در فرانسه پروازهواپیماها را مختل کرد

اعتصاب کارکنان کنترل پرواز فرانسه در اعتراض به سیاست های دولت سارکوزی، 20 درصد از پروازهای دو فرودگاه در پاریس را لغو کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «فرانس 24»، کارکنان بخش کنترل پرواز فرودگاه های «رواسی» و «اورلی» در شهر پاریس دیروز در اعتراض به طرح تشکیل «آسمان واحد اروپایی»، دست به اعتصاب زدند.

در طرح «آسمان واحد اروپایی» قرار است فرانسه به همراه آلمان و چهار کشور اروپایی هلند، بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ کنترل واحدی بر روی پروازها اعمال کنند.

بنابراین گزارش، این اعتصاب که به درخواست اتحادیه های صنفی انجام شده است تا فردا (پنجشنبه) به طول خواهد انجامید و عملا حدود 20 درصد پروازهای این دو فرودگاه لغو خواهد شد.

این گزارش افزود: «نگرانی کارکنان بخش کنترل پرواز از بیکارشدن، از عوامل انجام این اعتصاب است». همزمان با این اعتصاب سه روزه، سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت نامناسب جوی و هوای طوفانی طی امروز (چهارشنبه) هشدار داده اند که این امر نیز موجب اختلال بیشتر در برنامه پروازها خواهد شد.

اعتصاب کارکنان بخش کنترل پرواز فرانسه درحالی صورت می گیرد که در چند روز اخیر شهرهای گرونوبل و لوار صحنه درگیری شهروندان با نیروهای پلیس بوده است.

این خشونت ها نیمه شب جمعه گذشته در پی کشته شدن یک جوان 27 ساله مسلمان در «گرونوبل» به دست پلیس آغاز شد.