آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۴۱
سیاسی
۳

آیت الله نمازی: مبارزه با تروریسم فرقه ای نیازمند تلاش هر سه قوه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تلاش هر سه قوه برای مبارزه با تروریسم فرقه ای، گفت: این مسئله ای نیست که یک قوه بتواند به تنهایی از عهده آن برآید.آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص عملیات تروریستی در زاهدان، اظهار داشت: ایجاد تفرقه و اختلاف یکی از برنامه ها و عملیات های بسیار قدیمی استعمارگران بوده است. وی افزود: بریتانیای خبیث قبل از اینکه، آمریکایی وجود داشته باشد، وارد منطقه خاورمیانه شده بود و برای اقدامات استعماری خود برنامه ریزی کرده بود که از همان ابتدا نقشه اختلاف افکنی را بین مسلمانان در دست داشت. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان همیشه از سیاست های استراتژیک استعمار بوده است، اظهار داشت: تشکیل فرقه طالبان و وهابیت یکی از نتایج این طرح شوم بود که در اشغال عراق و افغانستان به دست کشورهای استعماری آمریکا و انگلیس بسیار موثر بودند. نمازی با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا خودشان بن لادن را درست کردند و بعد به بهانه مبارزه با آن به افغانستان حمله کردند، تصریح کرد: استعمارگران، وهابی ها و سلفی ها را در کشورهای مختلف عربی ساماندهی کردند و هرگونه هزینه ای را برای ترویج اعتقادات باطل آنها می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیار بر علیه شیعه ترویج می شود تا مسلمانان غیر شیعی، آنها را جزء فرق توحیدی حساب نکنند، ابراز داشت: جوان های جاهل وهابی امروز با انگیزه های دینی دست به عملیات های تروریستی علیه شیعه می زنند؛ چرا که به آنها تلقین کرده اند که هر که شیعه را بکشد جایش در بهشت است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با رئیس جمهور دیدار کرد

یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری از دیدار حبیب الله عسکراولادی رئیس این جبهه با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور خبر داد.

مریم بهروزی دبیرکل جامعه زینب(س) در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه «این دیدار در روز پنج شنبه انجام شده است» اظهار کرد: بعد از برگزاری مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری آقای عسکراولادی درخواست دیداری با رئیس جمهور کرده بودند که این دیدار در روز پنج شنبه هفته جاری برگزار شد.