آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

رئیس سابق سیا: من گفتم؟! من غلط کردم اگر گفته باشم!

رئیس سابق سازمان سیا اظهارات خود در گفت وگو با سی ان ان را پس گرفت.

مایکل هایدن به سی ان ان گفته بود: حمله نظامی به ایران اجتناب ناپذیر است. این امر اکنون محتمل تر شده چرا که ایران برنامه هسته ای مشکوک خود را پیش می برد. درباره حمله نظامی به ایران دیگر چون و چرا وجود ندارد.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس، از قول سخنگوی هایدن نوشت: هایدن این گفته که جنگ با ایران اجتناب ناپذیر است را تکذیب می کند. او معتقد است ادامه فعالیت هسته ای ایران اجتناب ناپذیر است نه حمله نظامی به ایران.

سایت وانیتی فایر هم از قول هایدن نوشت: هرگز به جنگ با ایران فکر نکنید.

رئیس سابق سیا در مصاحبه با سی ان ان تصریح کرده بود: ما مذاکره می کنیم، ایرانی ها به مسیر خود ادامه می دهند. ما به تحریم رای می دهیم آنها به مسیر خود ادامه می دهند. ما تلاش می کنیم آنها را منصرف کنیم، آنها به مسیر خود ادامه می دهند.

شایان ذکر است رسانه های خارجی به ویژه رسانه های بیگانه فارسی زبان با تمرکز روی سخنان هایدن تلاش کرده بودند فضای تهدید نظامی را پررنگ کنند. عقب نشینی رئیس اسبق سیا از اظهارات خود در حالی است که شائول موفاز وزیر سابق دفاع رژیم صهیونیستی هم در گفت وگو با رادیوی این رژیم، پیش قدمی اسرائیل در حمله نظامی به ایران را رد کرد و گفت: از دید من در هر گزینه و از جمله حمله به ایران، آمریکا باید پیشگام شود. به نظر من حمله نظامی باید آخرین گزینه باشد.