آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار کشور
۱۴

وزیرکشور: 9نفر در ارتباط با حادثه تروریستی زاهدان دستگیر شدند

وزیرکشور با بیان اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری حادثه تروریستی زاهدان هستند، گفت: تاکنون 2نفر متهم و 7نفر مظنون به دخالت و پشتیبانی در این حادثه دستگیر شده اند.

مصطفی محمدنجار روز چهارشنبه پس از دیدار با عثمان گونش معاون امنیتی وزارت کشور ترکیه در جمع خبرنگاران، این خبر را درخصوص نتیجه آخرین پیگیری های حادثه تروریستی زاهدان اعلام کرد.

وی افزود: معبری را که این افراد از آنجا تردد و عبور می کرده اند، مسدود کرده ایم، و در انسداد این معابر و مقابله با آنها، درگیری هایی به وجود آمد که 9 نفر از اشرار تاکنون به هلاکت رسیده اند.

محمد نجار با بیان اینکه کارهای خوبی را در دست انجام داریم، اظهار داشت: در زمینه مراقبت ترددها از کشورهای همسایه و هم از لحاظ امنیتی و اطلاعاتی تدابیری اندیشیده ایم که به موقع به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

وزیرکشور درخصوص رایزنی با پاکستان درباره مقابله با تروریسم گفت: این موضوع از طرف وزارت خارجه و مسئولین و مبادی ذیربط در حال پیگیری است.

محمدنجار با بیان اینکه نباید شرایطی فراهم شود که اشرار از امکانات کشورهای همسایه برای آسیب زدن به امنیت و آسایش مردم ما استفاده کنند، ادامه داد: انتظار ما از همسایگان همین است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص افزایش فشارها و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این گونه اقدامات جدید نیست چرا که طی 31 سال اخیر موارد مختلف از آن را شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: ملت ایران راهش را با قوت ادامه می دهد و هرگاه که آن ها حاضر باشند شرایط ملت ایران را بپذیرند در موقعیتی عادلانه مذاکره خواهیم کرد.