آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار اقتصادی
۴

شرکت واحد اتوبوسرانی مشمول قانون سخت و زیان آور شد

رئیس اتحادیه شوراهای اسلامی کار اتوبوسرانی سراسر کشور گفت: با تلاش و پیگیری وزیر رفاه و تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت، رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی سراسر کشور مشمول اصلاح تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی درخصوص مشاغل سخت و زیان آور شدند.

علی اکبر عیوضی اظهار داشت: متاسفانه از حدود یک سال و نیم پیش تاکنون موضوع بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از قانون تامین اجتماعی معوق مانده و این اقدام نگرانی و دغدغه افراد مشمول را موجب شده بود.

وی افزود: به دنبال بررسی موضوع در وزارت رفاه و تامین اجتماعی و پیگیری مستمر وزیر در نشست با کمیسیون اجتماعی دولت این موضوع برای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی به تصویب رسیده است.

این عضو هیئت مدیره شوراهای اسلامی کار استان تهران با تقدیر از تلاش و جدیت وزیر رفاه و تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: مصوبه مذکور هرچه زودتر به وزارت رفاه و تامین اجتماعی ابلاغ تا دغدغه کارگران رفع شود.

براساس قانون اصلاح تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی افرادی که حداقل 20 سال متوالی و 25 سال متناوب در مناطق بد آب و هوا کار کرده و یا آنکه به کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته باشند و در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را به سازمان پرداخته باشند می توانند تقاضای مستمری بازنشسته کنند.