آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار اقتصادی
۴

صعود بورس تهران به جایگاه دوم فدراسیون جهانی بورس ها

براساس جدیدترین آمار فدراسیون جهانی بورس ها (WFE)، شاخص و حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در رتبه دوم برترین بورس های عضو این فدراسیون قرار گرفت.

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در طول یک سال گذشته (ژوئن سال 2009 تا 2010میلادی) با رشدی معادل 55درصد در مکان دوم این فدراسیون ایستاد.

براساس این گزارش: شاخص بورس کلمبو سریلانکا با 7/89 درصد در رده اول فهرست جدید WFE قرار دارد و شاخص بورس های استانبول ترکیه با 4/48درصد، اندونزی با 8/43 درصد و بوینس آیرس آرژانتین با 2/42درصد به ترتیب در رتبه های سوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران با رشدی معادل 248 درصد در طول یک سال گذشته به 8/8میلیارد دلار رسید تا در مکان دوم بیشترین حجم معاملات بورس های عضو WFE قرار گیرد.

در این فهرست، حجم معاملات بورس کلمبو با 309 درصد افزایش در صدر ایستاده است و بورس های برمودا با 127درصد، عربستان سعودی با 110 درصد و استانبول ترکیه با 62درصد در رده های سوم تا پنجم جای دارند.

ارزش جاری بورس اوراق بهادار تهران در یک سال گذشته با رشدی معادل 9/32درصد به 3/71 میلیارد دلار رسید و در مکان پانزدهم برترین بورس های جهان قرار گرفت.

در رتبه بندی برترین بورس های جهان از نظر افزایش ارزش جاری، بورس های کلمبو سریلانکا با 3/96درصد، اندونزی با 3/69 درصد، اوزاکا ژاپن با 6/68درصد، فیلیپین با 7/50درصد و ورشو لهستان با 2/49 درصد در رتبه های نخست تا پنجم WFE جای دارند.

براساس آخرین آمار فدراسیون جهانی بورس ها (WFE) شاخص و حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در رتبه دوم برترین بورس های عضو این فدراسیون قرار گرفت.