آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
حوادث
۱۵

شماره گذاری تریلی های هوو متوقف شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از توقف شماره گذاری تریلی های هوو از ابتدای سال جاری خبر داد.

سردار اسکندر مومنی، افزود: تریلی های هوو که هفته گذشته شاهد یک مورد تصادف مرگبار آنها در جاده دماوند بودیم، دارای اشکالات اساسی در ساختار خودرو، سیستم تعلیق، ترمز، پایداری، فرمان پذیری و ایستایی است.

وی با اشاره به این که مردم انتظار دارند تا پلیس موضوع این تریلی ها را بررسی کند چرا که وظیفه ما ایمنی آمد و شد و حفظ جان مردم است، افزود: در رابطه با این خودرو اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی در دست اقدام است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که هم اکنون 16 هزار تریلی هوو در جاده های کشور تردد دارند، تصریح کرد: هوو با 40 تن بار و 7 محور پذیرش نیروهای جانبی وارده از سوی یدک را ندارد و به این لحاظ دارای مشکلات فراوانی است. در برخی از کشورهای شرقی از این خودروها به عنوان کامیون با ظرفیت های پایین تر استفاده می شود.

وی با تاکید بر این که در مرحله اول از این کشنده ها به هیچ وجه برای حمل مواد آتش زا و خطرناک استفاده نخواهد شد، افزود: محدودیت های زمانی و مکانی بزودی برای تردد این خودرو اعمال می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: شرکت ایران خودرو دیزل نیز قرار است نسبت به فراخوان این خودروها نسبت به اصلاح سیستم آنها بخصوص ترمز اقدام کند. هرچند که نصب ترمز ضد قفل (ABS) نیز برای این خودروها کارایی ندارد.