آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار کشور
۳

فعالان رسانه ای: رویکرد جدید صدا و سیما شبکه های ماهواره ای را خلع سلاح کرد

فعالان رسانه ای بر توانمندی صدا و سیما در خلع سلاح شبکه های ماهواره ای تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهر وز جعفری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تمجید از نقش صدا و سیما در واکسینه کردن جوانان و خنثی سازی اثرات تخریبی شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: تحولات مهمی درباره بخش های خبری و سریال های تلویزیونی صورت گرفته و جذابیت و گیرایی سریال های با اصالت ملی، خانوادگی و مذهبی، شبکه های ماهواره ای را در رسیدن به اهداف غیراخلاقی خود ناکام گذاشته است.

وی تلاش صدا و سیما در مقابل هجمه فرهنگی را قابل قبول دانست و تصریح کرد: سریال های ماهواره ای در مقابل سریال های تلویزیون جمهوری اسلامی، خلع سلاح شده اند و به این وسیله باید از ارزش ها و اصالت های خانوادگی، دفاع کنیم.

همچنین حسن اختری دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به برنامه سازی های اخیر صدا و سیما در مقابله با شبکه های غربی و خصوصی شبکه فارسی وان گفت: سریال های جدید صدا و سیما از نظر محتوایی برنامه های خوب و قابل قبولی هستند و همچنین از نظر شکل و ساختار توانسته اند با برنامه های شبکه های غربی خصوصا شبکه فارسی وان مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه سریال فاصله ها تاثیر بسیار زیادی بر شبکه فارسی وان داشته تا جایی که شبکه فارسی وان مجبور به تغییر زمان پخش سریال های خود شده بنابراین تلاش جدید صدا و سیما جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان نیز با اشاره به تلاش های صدا و سیما در مبارزه با شبکه های صهیونیستی گفت: حرکت صدا و سیما در جهت مقابله با فعالیت های رسانه ای غربی تاثیر مهمی در جذب مخاطبان داشته و برنامه های ماهواره ای علیر غم امکانات فراوان خود مغلوب سریال های پرطرفدار رسانه ملی گردید.