آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۶۵
تولید
۹

یک خط خبر

ارزش ضمانتنامه های اعتباری صادره صندوق ضمانت صادرات در چهار ماهه ابتدای امسال به بیش از 8/56 میلیون دلار رسید. به گفته سید کمال سید علی، مدیر عامل این صندوق، این میزان صدور ضمانتنامه های اعتباری صندوق در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 32 درصد رشد داشته که حاکی از استفاده بیشتر بانک های ایرانی از خدمات صندوق در تخصیص اعتبارات صادراتی است.

رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور با برشمردن دلایل عدم اعلام کالابرگ جدید از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: همچنان در انتظار امضای موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم تا تکلیف مشخص شود. جواد اسماعیلی افزود: برای اعلام کالابرگ جدید، بودجه ای در اختیار نداریم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی از تهیه گزارش دلایل افزایش اجاره بهای مسکن خبر داد و گفت: هرگونه افزایش اجاره بهای مسکن در این شرایط که قیمت مسکن بالانرفته معقول نیست. ابوالفضل صومعلو افزود: از نظر مشاوران املاک، رشد اجاره بها 10 درصد و در حد تورم بوده که آن افزایش اجاره بها هم به خاطر فصل نقل و انتقالات بوده است.

به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، حضورقدرتمند ایران در اکسپو 2010 شانگهای، یکی از مهم ترین اقدامات وزارت بازرگانی در دوره جدید به شمار می رود چرا که این اقدام، توانست روزانه 40 هزار نفر از مردم دنیا را با فرهنگ و تمدن ایرانی آشنا کند.