آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۶۵
اجتماعی
۴

با حضور رئیس جمهور

شبکه علمی متخصصان ایرانی خارج از کشور افتتاح می شود

گروه اجتماعی شبکه علمی متخصصان ایرانی خارج از کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار «ایران» معاون وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در نشست خبری روز گذشته با بیان این مطلب گفت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار دارد و از شش کار گروه علمی – آموزشی، اقتصادی، فرهنگی – رسانه ای، کنسولی، حقوقی – قضایی و فناوری های نوین تشکیل شده است در روزهای 11 و 12 مردادماه سال جاری، دومین همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور را برگزار می کند. ارسلان قربانی با اشاره به این که ریاست کارگروه علمی و آموزشی برعهده وزیر علوم است از تشکیل دبیرخانه این کارگروه خبر داد. وی تصریح کرد: در کارگروه علمی، آموزشی چهار نشست تخصصی تبادل استاد و دانشجو، شبکه علمی متخصصان ایرانی خارج از کشور، نشست با انجمن های علمی و پارک های فناوری برگزار خواهد شد. دبیرکارگروه علمی آموزشی شورای ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: در این همایش حدود هزار نخبه و متخصص ایرانی خارج از کشور در حوزه های مختلف حضور می یابند که از این تعداد 400 نفر از امریکا، 190 نفر از انگلیس، 97 نفر از آلمان و 49 نفر از کشور کانادا هستند.

برگزاری 36 نشست تخصصی در همایش ایرانیان خارج از کشور

دبیرکل امور ایرانیان خارج از کشور نیز اظهار داشت: در همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور 36 نشست تخصصی برگزار می شود که در آن موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بررسی خواهد شد. محمد شریف ملک زاده افزود: علاوه بر نشست های تخصصی در طول این همایش دو روزه 20 نشست تخصصی نیز در دانشگاه تهران برگزار می شود که در مجموع در 56 پنل تخصصی به موضوعات مختلف پرداخته می شود.

همچنین چند ضیافت با حضور رئیس جمهور و برخی از وزیران و روسای مجموعه های علمی برگزار خواهد شد و در ادامه این همایش بازدیدهای گردشگری و تخصصی از هشت استان خراسان رضوی، اصفهان، شیراز، تبریز، اردبیل، بوشهر، مازندران و گیلان انجام می شود.

به گفته وی نمایشگاه ارزشمندی برای عرضه ظرفیت ایرانیان برگزار می شود. از سوی دیگر در این نمایشگاه ها غرفه هایی از سازمان ها و وزارتخانه های مختلف بخصوص وزارت دادگستری و کانون وکلابرای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور برپا خواهد شد.