آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۶۵
داخلی
۳

فاکس نیوز: شرکت های بین المللی امریکا را به تمسخر گرفته اند

گروه سیاسییک شبکه خبری امریکایی در گزارشی با اشاره به نقض تحریم های ایران توسط دو شرکت چند ملیتی بزرگ که با دولت امریکا قراردادهای ده ها میلیون دلاری امضا کرده اند، نوشت که این شرکتها تحریم های ایران را به تمسخر گرفته اند.

فاکس نیوزگزارش داد: براساس تحقیقات گروه دیده بانی ایران، دو شرکت چندملیتی که تاکنون قراردادهای میلیون دلاری با دولت امریکا انعقاد کرده اند در نقض تحریم های تصویب شده علیه ایران با تهران تجارت می کنند.

شرکت های چینی و روسی تحریم های اروپا علیه ایران را خنثی می کنند

یک روزنامه امریکایی از اعلام آمادگی چین و روسیه برای پر کردن خلاکمپانی های غربی، برای سرمایه گذاری در نفت ایران پس از اعمال تحریم های یکجانبه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه ایران، روزنامه امریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی با اشاره به بی تاثیر نبودن تحریم های اروپا و امریکا بر صنایع نفتی ایران تصریح کرد: با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که تحریم ها نمی تواند ضربه چندانی بر صنایع انرژی ایران وارد کند چرا که شرکت های چینی در حال پر کردن جای دیگر شرکت ها هستند.

این روزنامه امریکایی با بیان اینکه در صورت پر کردن جای شرکت های اروپایی توسط شرکت های چینی و روسی، این مسئله به شدت به ضرر کمپانی های غربی تمام می شود، افزود: کارشناسان معتقدند که ایران پیشتر نیز با شرایط بسیار بد اقتصادی مواجه بوده و توانسته راه برون رفت خود را از شرایط ناگوار اقتصادی بیابد.