آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۱۲
سیاسی
۲

لاریجانی: روحانیت کنار رود، استبداد شکل می گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که برخی افراد در جلسات خصوصی خود بحث اسلام منهای روحانیت را مطرح می کنند، گفت: این افراد احساس می کنند چون تریبون دارند، می توانند هر حرفی بزنند، اما دکان آنها دکان تزویر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی که در جمع مسوولان بسیج بانوان سراسر کشور صحبت می کرد، افزود: بررسی تاریخ نشان می دهد که هر زمان روحانیت را کنار زدند، استبداد شکل گرفته است.

رئیس مجلس به تاریخچه مشروطیت در ایران اشاره کرد و گفت: در همه دوره های اول تا هفتم مجلس، نقش روحانیت در شکل گیری مشروطه بی بدیل بود، اما پس از مجلس هفتم و سختگیری هایی که برای حضور روحانیان در مجلس آن زمان شکل گرفت، مجلسی بی هویت تشکیل شد.

وی به سخنان استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمود همیشه از منهاییون دوری کنید؛ منظور ایشان کسانی بود که از اسلام منهای روحانیت صحبت می کردند. رئیس مجلس همچنین با تاکید بر ضرورت وحدت درونی نیروهای وفادار به انقلاب افزود: غربی ها با ایجاد سروصدا تصور می کنند که می توانند برخی را به اشتباه بیندازند.

وی اضافه کرد: امروز باید همه نیروهای انقلاب با یکدیگر متحد شوند و نگذارند افرادی به این اختلافات دامن بزنند.

رئیس مجلس، شرایط کشور را شرایطی حساس خواند و گفت: امروز شاهد نوعی موج سواری و تک تیراندازی از سوی آمریکایی ها هستیم و حرف های متفاوتی را از آقای اوباما می شنویم.