آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۵۳
سیاسی
۳

حبیبی در واکنش به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور:تقابل ایران و اسلام از محصولات نظریه پردازان شاهنشاهی بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مطرح کنندگان «مکتب ایران» در مقابل «مکتب اسلام» باید بدانند که در تمام دوران سیاه حکومت پهلوی تقابل «ایران» و «اسلام» و نهایتا اصالت دادن به ایران در مقابل اسلام از محصولات فکری نظریه پردازان شاهنشاهی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اصولامطرح کردن اسلام جغرافیایی و اسلام قومیتی و نظیر آنها جز اضافه کردن پیرایه های مضر و محدود کننده به اصل اسلام هیچ نتیجه دیگری ندارد و هرکدام از این پیرایه ها نیز به عنوان عاملی مخرب در دست دشمنان جهان اسلام و وحدت مسلمان ها قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: آیا مطرح کنندگان «مکتب ایران» در مقابل «مکتب اسلام» نمی دانند که در تمام دوران سیاه حکومت پهلوی تقابل «ایران» و «اسلام» و نهایتا اصالت دادن به ایران در مقابل اسلام از محصولات فکری نظریه پردازان شاهنشاهی بود. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: آنها تا آنجا پیش رفتند که به جایگزین کردن تاریخ شاهنشاهی به جای تاریخ هجری اسلامی دست یازیدند.

حبیبی بیان داشت: کسانی که ادعای ملی گرایی ایرانی دارند اگر واقعا در این ادعا صادق هستند باید بدانند که در8 سال دفاع مقدس، بیش از دویست هزار شهید این دوره، جملگی به عشق اسلام، قرآن و وطن دوستی ایرانی برگرفته از اسلام به مصاف دشمن رفتند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران از پهنه جغرافیایی ما جدا شود و در واقع تعهد وطن دوستی خود را که هیچ تقابلی با اعتقادات اسلامی آنها نداشته و ندارد، با خون پاک خویش امضا کردند. حبیبی تصریح کرد: خواست ما این است که مدعیان نظریه پردازی دست از سر ملت مسلمان ایران و سایر ملت های مسلمان بردارند و بدانند که اگر قرار بر چنین ادعاهایی شد ساکنان عربستان نیز می توانند با استنادات بیشتری از این قبیل ادعاها را مطرح کنند. وی در پایان گفت: البته هرکدام از ملت های جهان پهناور اسلام نقش ویژه ای در ایجاد تمدن اسلامی داشته اند و نقش بسیار مهم ایرانیان در ایجاد این تمدن بر هیچ محققی پوشیده نیست.