آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۵۳
اقتصادی
۴

وزیر صنایع ومعادن خبر داد

قانون جدید معادن بزودی تصویب می شود

وزیر صنایع ومعادن از بررسی قانون جدید معادن در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این قانون در حال طی کردن مراحل نهایی است و بزودی بررسی و تصویب می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت صنایع ومعادن؛ “علی اکبر محرابیان” در جلسه شورای اداری استان فارس افزود: از گذشته اشکالاتی در قانون معادن مطرح بود که در برخی موارد، فعالیت ها را با چالش مواجه می کرد. وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون معادن و تصویب قانون جدید اظهارامیدواری کرد با اجرای قانون جدید بسیاری از مشکلات بخش معدن برطرف شود.

وزیر صنایع ومعادن همچنین به تصویب دولت در خصوص جلوگیری از صدور مواد خام معدنی اشاره کرد و گفت: با ابلاغ این مصوبه که بزودی اعلام می شود از این پس صادرات سنگ های معدنی به صورت خام امکان پذیر نخواهد بود و این امر برای فارس که استان معدنی محسوب می شود، می تواند به عنوان یک امتیاز به شمار آید.

وی افزود: تاکنون آن طورکه باید از ظرفیت های معدنی این استان به نحو احسن استفاده نشده است که امیدواریم با سیاستگذاری های مناسب و جذب سرمایه گذاری این مهم محقق شود.

محرابیان درادامه با اشاره به پتانسیل های استان فارس برای توسعه بیشتر گفت: استفاده از نیروی انسانی کارآمد، توجه به توسعه صنعت در کنار بخش کشاورزی و بهره مندی حداکثری از ذخایر معدنی می تواند به افزایش جایگاه این استان درسطح کشور کمک کند. وی گفت: وجود کشاورزی یک واقعیت و نعمت خدادادی برای این استان محسوب می شود که می تواند با گره خوردن با صنعت به توسعه اقتصادی استان منجر شود. وزیر صنایع و معادن افزود: یکی از مواردی که می تواند مورد نظر مسئولان قرار بگیرد بحث انرژی است چرا که یکی از ممتازترین مناطق در زمینه صنایع انرژی بر در لامرد قرار دارد و می تواند تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذاری این استان داشته باشد.