آرشیو چهارشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۸۰
بورس
۱۰

روی تابلو

ثبت صندوق ارزی ایرانیان

نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی دارای شخصیت حقوقی مستقل در منطقه آزاد کیش به ثبت رسید.به گزارش سنا، مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب بالاگفت: صندوق ارزی سرمایه گذاری ارزی ایرانیان مقیم خارج از کشور که در 13 مردادماه نزد سازمان ثبت شده بود در روز 23 مردادماه در منطقه آزاد کیش به ثبت رسید.

ایوب باقرتبار ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری ارزی ایرانیان به لحاظ محل ثبت، ارزی بودن و در اختیار داشتن شخصیت حقوقی، حائز لقب نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی دارای شخصیت حقوقی مستقل است.

رکود در بازارهای جایگزین

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رکود در بازارهای ارز، مسکن، طلاو سکه از یکسو و تراکم تقاضای شبه دولتی ها برای خرید سهام و نقدینگی 250 میلیارد دلاری کشور از سوی دیگر را از دلایل رشد سه هزار واحدی شاخص بورس دانست. به گزارش ایسنا، جعفر قادری با اشاره به علل افزایش سه هزار واحدی شاخص کل بورس گفت: یکی از دلایل، رکودی است که در بازارهای جایگزین اتفاق افتاده است که بازار ارز نیز یکی از این بازارهاست. وی افزود: بالابودن قیمت نفت و درآمدهای ارزی قابل قبول نشان می دهد که دولت بنایی برای عرضه دلار به بازار و افزایش نرخ ارزهای خارجی ندارد که همین عامل مانع از گرایش نقدینگی به بازار ارز شده است.