آرشیو پنجشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۱
اخبار کشور
۱۴

معاون اول رئیس قوه قضائیه: کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در راس اهداف دستگاه قضا است

قزوین- خبرنگار کیهان:

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در راس اهداف دستگاه قضایی است و دستگاه قضا در راستای دستیابی به این هدف همت خود را مضاعف کرده است.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها بعنوان یکی از سیاست های مورد تاکید قوه قضائیه اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری در زندان ها دیگر سیاست مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است به طوری که رهبری نیز فرمودند این امر از سیاست های خوب است، امروز نیز مسئله کاهش جمعیت کیفری و کمتر زندانی کردن مورد تاکید قوه قضائیه است.

رئیسی از مردم بعنوان مهم ترین مولفه قدرت در کشور نام برد و افزود: لازمه افزایش اعتماد مردم به نظام کارآمدی مدیران است.

وی با اشاره به ایجاد فتنه های دشمن در گوشه و کنار کشور گفت: مهم ترین مولفه قدرت کشور ما در مقابل فتنه ها و توطئه های دشمن حضور مردم متدین و انقلابی در تمام صحنه ها و حوادث در کنار رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه ایجاد احساس امنیت در جامعه را وظیفه اصلی دستگاه قضا خواند و افزود: اینکه مردم در استان محل اقامت خود احساس آرامش و رضایت داشته باشند از اهمیت بسیاری برخوردار است که این مهم ضمن تلاش مسئولان قضایی با همکاری و تعامل نیروهای انتظامی برآورده می شود.

وی با اشاره به نبود مشکلات امنیتی در قزوین عنوان داشت: خوشبختانه در استان قزوین مسئله جدی وجود ندارد و قزوین جزو استان هایی است که از امنیت و آرامش خوبی برخوردار بوده و از ظرفیت های قضایی و نظارتی خود به نحو شایسته استفاده کرده است.