آرشیو پنجشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۱
اخبار خارجی
۱۶

اخوان المسلمین مردم مصر را به اعتراض های خیابانی علیه مبارک فراخواند

جماعت اخوان المسلمین خواستار برگزاری تظاهرات خیابانی علیه رژیم مبارک شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «المصریون»، «حسن یوسف» عضو گروه پارلمانی اخوان الملسمین در مجلس الشعب طی سخنانی در مراسم افطاری سالیانه این جماعت خواستار سرازیر شدن مردم به خیابان ها و برگزاری تظاهرات ضددولتی شد.

این نماینده پارلمان مصر با اشاره به میراث سیاسی اخوان المسلمین در مصر و نقش این جماعت در عیان کردن بوروکراسی و فساد در مصر، آلوده بودن دولت به فساد را عاملی برای فرار از پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس در این مورد عنوان کرد.

این در حالی است که «احمد عبدالرحمن»، رئیس بخش اداری اخوان المسلمین در نخستین اظهارنظر علنی خود، حمایت این جماعت از پیشنهاد حسن یوسف برای تظاهرات خیابانی را مورد تایید قرار داد و گفت: اخوان المسلمین از نخستین گروه های سیاسی در مصر بود که مردم را به اصلاحات و تغییر دعوت کرد و تاوان آن را نیز پرداخته است.

احمد عبدالرحمن یادآور شد: زندان های مصر از 10 سال گذشته تاکنون لبریز از جوانان طرفدار اخوان المسلمین بوده است. بر پایه این گزارش مراسم افطاری اخوان المسلمین در استان «الفیوم» در حالی برگزار شد که 20 خودروی زره پوش سازمان امنیت شخصیت های مخالف دولت را به مدت چهار ساعت محاصره کرده بودند.