آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۲۵
ایران
۱۵

تصمیمات ویژه دولت برای کهگیلویه و بویراحمد

هیات وزیران در جهت ایمن سازی جاده ها و حذف گردنه های صعب العبور در راه های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد، وزارت راه و ترابری را مکلف کرد برای تکمیل و تجهیز راه های مواصلاتی این استان اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس این مصوبه، وزارت راه موظف است تسهیلات لازم را به بخش غیردولتی جهت احداث مجتمع خدماتی و تیرپارک بین راهی استان در مناطق شلال دون، لما، گل زدون، لیشتر و فیلگا در سال های 1389 تا 1391 اختصاص دهد.

بر این اساس، تکمیل مطالعه و اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه سراسری راه آهن در سال های 1389 تا 1391 و اختصاص 15 میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیزات راهداری با مشارکت استان به نسبت مساوی در سال های 1389 تا 1391 از دیگر مصوبات هیات وزیران برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

همچنین وزارت راه باید 20 میلیاردریال برای نوسازی ناوگان فرسوده استان به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از محل اعتبارات ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در سال های 1389 تا 1391 و 12 میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز در جاده های استان در سال 1389 توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص دهد. تجهیز فرودگاه یاسوج، تامین راه مناسب برای روستاهای بالای 50 خانوار و تسریع در اجرای راه باغچه سادات به سرفاریاب تا پایان سال 1391، از دیگر تصمیمات دولت برای گسترش شبکه حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویر احمد است.