آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۲۷
سیاسی
۲

رئیس قوه قضاییه: نباید به اختلاف سلیقه ها دامن زده شود

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی با اشاره به این که تهدیدات کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی، در هفته های اخیر شدت گرفته است، گفت: گرچه این تهدیدات جدید نیست و در طول بیش از 30 سال گذشته وجود داشته است؛ اما آنها باید بدانند اگر این تهدیدات عملی شود همان گونه که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، مقابله ایران محدود به مرزهای کشورمان نخواهد بود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: آمریکا با فریبکاری در عین حالی که تهدید نظامی می کند و تحریم های یکجانبه را نیز اعمال می کند، سخن از مذاکره به میان می آورد و این مساله غیرعقلانی، به طور قطع مورد قبول ایران نیست.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همان گونه که در سخنان رهبر معظم انقلاب ترسیم شد، اهل مذاکره منطقی و عقلایی هستیم، اما اهل مذاکره با قدرتی که در لباس ابرقدرتی پشت میز مذاکره بنشیند، نیستیم.

وی گفت: متاسفانه به نظر می رسد، برخی در داخل کشور وضع مربوط به مذاکره یک طرفه و همراه با زورگویی آمریکا را پذیرفته اند و حتی برخی دلالان سیاسی خارج از کشور را برای مطرح کردن برخی سخنان در این زمینه، می پذیرند.

رئیس قوه قضاییه افزود: همگان باید بدانند که سیاست ما در مذاکره با آمریکا از اموری است که تنها رهبر معظم انقلاب شرایط آن را ترسیم و اعلام می کنند و چیزی نیست که کسی بخواهد در هر یک از قوا، به صورت شخصی درباره آن تصمیم بگیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت مسوولان نظام اسلامی گفت: طبیعتا در میان مسوولان اختلاف سلیقه وجود دارد؛ اما این اختلاف سلیقه، نباید دامن زده شود و بهانه به دست اجانب داده شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان از تمام مسوولان و نهادهای ذی ربط خواست درباره مساله روزه خواری حساسیت بیشتری به خرج دهند.