آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۲۷
صفحه آخر
۲۰
اتفاق روز

عذرخواهی وزیر مسکن

حمید اسدی

حافظه تاریخی خیلی از ماه ها کمتر به خاطر می آورد که مسوولی دولتی به خاطر ضعف ها، کم کاری ها، اتفاقات ناخوشایند یا خدای نخواسته سوءاستفاده هایی که در مجموعه تحت مدیریتش اتفاق می افتد، از مردم عذرخواهی کرده باشد یا لااقل مسوولیت این ناهنجاری ها را پذیرفته باشد؛ اما وزیر مسکن و شهرسازی دیروز با یک عذرخواهی بابت تاخیری که در اجرای یکی از پروژه های مسکن به وجود آمده بود، حداقل هموطنان ایرانی را از این بابت آرزو به دل نگذاشت.

ماجرا از این قرار است که شرکت مپسا به عنوان یکی از پیمانکاران وزارت مسکن و شهرسازی وعده داده بود که تا اول شهریور ماه 1082 واحد مسکونی را به روش ساخت صنعتی در شهر جدید پرند تحویل خواهد داد؛ اما امروز اول شهریور است و ظاهرا هنوز چند ماهی تا تکمیل این پروژه باقی است.

این است که علی نیکزاد، وزیر فعال مسکن و شهرسازی دست به کار شده و به خاطر این تاخیر چندماهه از مردم عذرخواهی می کند.

نیکزاد درباره این پروژه می گوید: این طرح 22 آذرماه آغاز شده بود و قرار بود 8 ماهه تحویل داده شود؛ اما متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

وی افزود: از مردم عذرخواهی می کنم؛ زیرا نباید قولی بدهیم و همه جا تبلیغ کنیم؛ اما در اجرا به زمانی که قول دادیم، پایبند نباشیم.

بیان این جملات از سوی وزیر مسکن و شهرسازی، نشان دهنده میزان مسوولیت پذیری این مسوول دولتی در مقابل آحاد مردم و کسانی است که وعده دریافت واحد مسکونی به آنها داده شده بود؛ اما ای کاش این رفتار وزیر مسکن در بین سایر دولتمردان و تمام مسوولان کشور، الگویی باشد برای مسوولیت پذیری و تعهد در برابر خواسته های مردم. تا پیش از این، کمتر مسوولی احساس وظیفه می کرد تا در مقابل کاستی های زیرمجموعه خود پاسخگو باشد و همواره به جای عذرخواهی یا رفع کاستی ها، باب توجیه و فرافکنی از سوی مسوولان باز می شد.

البته ناگفته نماند که بسیاری از دولتمردان نیز در مواجهه با چنین کاستی ها بلافاصله اقدام به رفع کاستی کرده و از مسوول مربوطه حساب کشی می کنند؛ اما اگرچه این رفتارها به جای خود شایسته تقدیر و ارج نهادن است، هرگز جای یک عذرخواهی خشک و خالی و دلجویی از مردم را نخواهد گرفت.